Haft en djup bloggsvacka, men här kommer en liten rapport...

... Till och börja med. En comeback är förstående.



Matchen blev en succé! 600 kom, vi fick in 40 000. Nu har vi spelat in totalt 80 000 på två matcher.
Matchen förlorades med 23-7... Michael "Kaka" Rasi var Patrik Allstars gigant med 3 mål 2 assists. Bra fiskat, Rasi!
Det är ändå inte där matchen ska vinnas utan den utanför planen - den mot cancern.
Och vi har som sagt fått in 80 000 som kan hjälpa cancerforskningen i deras arbete, vilket känns jättebra. Vi gör något kul för en god sak. Det kan inte bli bättre än så!

Satt bredvid Robert Nordmark och mittemot Tommy Sjödin på banketten. Var jättetrevligt! Fick tipset att besöka Lugano när jag är i Schweiz nån gång av Sjödin. Det var nämligen hans bästa tid som hockeyspelare. "Bästa stället, bästa käket, bästa miljön man kan bo på ute i Europa! Ett måste!" sa han.
Sen tog kvällen skruv när vi gick vidare till Flustret. Bland annat bjöd Nordmark på en show modell större. Har nog aldrig skrattat så mycket med (eller snarare åt) ett NHL-proffs! En helt sanslös kväll - den kommer jag att inte glömma i första taget.



En liten sammanfattning på vad som skett:
Innan påsk hade jag en härlig tvåtimmars promenad med N och hunden Q, en mysig hund i sina bästa år. Att han varit galen bara nån dag innan av alla löpande tjejhundar och hade sovit nada och bara pipit utav helvete märkte man inte alls av.

Sen fick jag besök av mina föräldrar på påskafton och helt spontant sa jag till dom att jag ville snygga till min balkong - sagt och gjort, vi fixade till den och köpte in ett nytt bord och stolar. Inne i IKEA träffade pappa på en gammal kollega till honom som jobbade på en annan tidning i hans koncern. Det visade sig att han gift sig med en tös från Gotland och att pappa kände till folk hon kände på Gotland. Världen är bra liten ibland..! Nu kan jag käka frukost där, vilket jag självklart gjorde imorse:
Jordgubbskräm med mjölk - det är sommar för mig.

Sen blev det Västerås där jag hade en av de bästa påskmiddagar jag haft. Sen har jag hunnit ta en deadline till - orsaken till bloggtorkan. Men nummer 3 kommer att bli grym. Direkt efter deadlinen blev det grillpremiär hemma hos mig. Det var härligt. God mat, rödtjut och bra sällskap. Det är svårt att inte trivas då. Jag är glad för det lilla.

Sen lyckades jag få min första bot. Det som cyklist. Jag och Henke sneddade över den enkelriktade cykelfilen via viadukten vid Örebro Södra station, vi tänkte oss en snabb sväng med näsan mot Ånstagatan. Icke sa Nicke. Två poliser väntade runt knuten där de hade sällskap med en handfull andra numera kriminella cyklister. De vinkade in oss. 500 spänn, tack.

Träningen är igång inför SM men det märks på oss i laget att säsongen har varit för lång. Ett SM på andra halvan av maj, det är ingen höjdare. Men väl där på planen när man möter Hephata och de andra lagen - då offrar man sina hörntänder för sitt lag. Vi ska försvara vår titel på hemmaplan vilket blir tufft som fan, men vi har inga planer på att släppa från oss pokalen. Glöm det.
Jag och grabbarna med pokalen ifjol. Den ska fortsätta vara där den är - i vårt prisskåp! Är det tänkt.

Sist men inte minst:

Mamma och Pappa - Tack för att ni finns! Ni är bäst!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits