Idag är en speciell dag.



I somras spelade jag minigolf med några polare. En av banorna hade en rouletteskiva som hål. Jag slog, och bollen snurrade runt och - stannade på 27. Iår blir jag nämligen 27. Närmare sagt - idag. Tjugosju år gammal (eller ung).

Ja, 27 den 27:e december. Känns speciellt. 27 år sedan jag föddes en kall decembermorgon. Nåväl, nog med sifferorgier. Jag kunde inte låta bli. Hursomhelst. Jag är 27 år idag, den 27:e. Det är 27:e gången jag firar min daaag. Den här dagen är bara min. Min. Det är den 27:e gången jag har bara min dag.
Men jag säger grattis till min fasters man Johannes, som har namnsdag den 27:e december: Grattis på namnsdan. Den 27:e december är för övrigt årets 361:a dag. Apropå ingenting.

Den här dagen, för 27 år sedan, dog min mammas farmor, Signe. Samma dag jag föddes. För 27 år sedan hände det här.
Och det där - dramatiska händelser som jag själv kommer ihåg:
27 dec 1991, när jag blev tio år gammal kraschade ett plan i Gottröra.
27 dec 2007, Benazir Bhutto mördas i ett attentat.

Talet 27 är förresten släktens födelsedagsdatum: Mamma Ewa fyller den 27 februari, kusinerna Marie 27 juli, Daniel 27 november. Marie fyllde förresten 27 år iår också. Grattis i efterskott!


Lite matte: multiciperar man 27 med 27, får man fram talet: 729. 27+27 = 54. 27 delat med 27 blir ju 1.
Så nu har jag också nämnt siffran 27 gånger i det här inlägget. Bara för att: Det är en speciell siffra för mig:



Till sist:
Tack N, för att du finns!

Kommentarer:
Postat av: Charlotte

Grattis på födelsedagen!! När jag tittar på datorns klocka är hon 19:27! Och för att fylla på med en födelsedag till så fyller Linus (min syrra Maries barn) den 27 november.

Kram!/Charlotte

Postat av: Pärwie

Grattis i efterskott :)

2008-12-28 @ 11:23:57

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits