Pizzor och Kung Bore

Jag tog cykeln och trotsade Kung Bores kalla andedräkt som svepte mot mig när jag trampade iväg till stan. Han var arg och jag kämpade mot den kalla vitlökindräkta andedräkten ända fram till museet.
Nej, så illa var det inte. Han hade borstat tänderna.

Utställningen om pizzorna var rätt intressant. Lite för enkel kanske men det är ju så med pizzor. Enkel mat = enkel utställning?

Hittills har två kommenterat sina favoritpizzerior i Örebro:
(jag rankade Vedugnen i Västhaga som bäst)
  • Maria : Vedugn i öster och Diana i norr.
  • Range: Corners i Järntorget.

Kommentera vilka/vilken favoritpizzeria ni har!



Joel anslöt oss i Pitchers och de visade inte Arsenal-CSKA Moskva.
De ville se svenskarna Wendt, Linderoth, Allbäck och inhopparen Berglund.
Så det blev Köpenhamn - Manchester United.
Var skoj att se Allbäck tråckla in bollen! Det var han värd.
Jag upptäckte också att en pint Guinness tillsammans med ett glas nötter var gott.

Kommentarer:
Postat av: Kristofer

The one and only - Vedugnen! Annars är värmlandspizzerian rätt okej oxå.

Postat av: loup

så klart, Aptitens pizza e godast;)

2006-11-03 @ 13:15:09
Postat av: Anonym

men det ligger inte i örebro..;)

2006-11-03 @ 13:15:24
Postat av: Range

måste tillägga att corner är en stark utmanare till vedungen. alltså har jag två favoriter ;p

2006-11-03 @ 13:57:18
Postat av: Crazy Ekke

Restaurang Nobel gör grymma pizzor!

2006-11-03 @ 15:07:18
URL: http://akervall.net
Postat av: Ludde

Värmlandspizzerian #1

2006-11-03 @ 15:59:08

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits