Mina förväntningar på matchen Kazakstan-Sverige...

...Är inte speciellt höga.
Matchen Kazakstan mot Sverige är inte självklar för Tre Kronor att vinna.

"Men Sundin och grabbarna då? De krossar väl lätt motståndet?"

Svar: Nej, det tror jag inte. Det blir en seger, men med högst 8 mål. Eller till och med mindre.

Varför jag inte vågar ha höga förhoppningar på matchen Kazakstan-Sverige?

- Det är erfarenheterna från Vitryssland-Sverige, då Salo släppte in det jävla målet 2002.
Sundin och grabbarna är så etabelerade vinnare att de inte kunde underskatta dom, tänkte vi. Men det var just det som hände; En total förlamning av överlägsenhet drabbade Tre Kronor. Inte många gjorde ett rätt den matchen.

Idrotten bygger på att den enes vilja som är starkare än den andres vinner. Men viljan måste ha lite tur. I Kazakstans fall är det snarare mer tur än vilja. I Tre Kronor handlar det om stolthet. Att viljan att vinna inte får åsidosättas av ett land som Kazakstan. Därför tror jag på en rätt spännande match där Sundin visar upp sitt rätta jag som han alltid gjort - med stridsyxan i högsta hugg och styr skutan åt rätt håll i detta OS.



Kom ihåg att vi ska vara tacksamma över att Foppa har en sån vilja över att vara med, i det Tre Kronor, där han vunnit allt med - ändå vill vara med.
Till skillnad till Markus Näslund och Niclas Kronwall, som är "skadade" men ändå spelar i NHL - något jag absolut inte förstår. Det är väl ändå OS vart fjärde år. Och vem tackar nej till att få chansen att spela med Sundin? Det skulle inte fan jag göra. Det här laget Tre Kronor ställer upp med är nog det bästa på ett bra tag framöver, då Sundin och Foppa och Lidström för den delen, inte kommer att spela så länge till.

Därför unnar jag gärna dom ett guld. Särskilt till Sundin, som bara vunnit VM och SM. Foppa har ändå vunnit allt och Lidas Stanley Cup och VM.

Sundin verkar bli en ny Salming; en spelare som är en vinnare, men ändå inte. En som offrat själ och hjärta för att vinna - men tillhör en av dom i historien som aldrig vann de stora titlarna. Okej, Sundin har vunnit VM, och inte Salming, menmen Stanley Cup är det största som man kan vinna som spelare, anser jag. Och det vann Salming aldrig under 17 strapatsrika år i NHL. Men det som räddar Sundin är att han fortfarande kan vinna...

Jag lovar - de där gamla spelarna Forsbergs såväl Sundins vinnarskallar är enormt stora. Men det är ändå inte bara viljan som krävs - utan också lite tur.
Fråga Foppa, som avgjorde i OS-finalen 1994.
Därför sitter jag framför TV:n klockan 11.30 och äter fil och hejar på Tre Kronor idag.
- Förra gången Sverige förlorade mot en blåbärsnation som Vitryssland satt jag i ett flygplan, jag ser det som att de behövde mitt stöd, så jag tänker ge mitt stöd idag. Du kan vara lugn nu, Mats!

Mats Sundin Mats Sundin.



Vill avsluta med ett citat:
"Every Swede respects Borje and pays him tribute for what he has done. For us - Swedish hockey players - he is the man who showed us the right way; he is a trailblazer."
-Maple Leafs Captain Mats Sundin

Börje Salming var ändå en vinnare. Han vann folks respekt. Det är stort. Mycket stort.


Kommentarer:
Postat av: sofiaw

det är mycket svårt att missa att du är väldigt intresserad av sport ;) kram

Postat av: elsapelsa

såg sveriges tre första mål, sen gick jag - för tråkigt. och de leder med 7-1 just nu så du är väl nöjd? :) sen måste jag bara säga att foppa är klart överskattat.

2006-02-15 @ 13:22:17
URL: http://elsapelsa.blogg.se
Postat av: lime

Fan vad rätt Elsa har. Foppa - lite överskattad lirare. Men han är BRA, ja!
Dock en rättelse i fallet Foppa. Han har inte vunnit allt (SM och World Cup)! Men hans titlar i NHL (både Stanley Cup och individuella utmärkelser) är tunga...
Jag skulle byta ut Suddens lilla SM-guld mot en stor Stanley Cup-titel, för visst unnar väl HELA hockeyvärlden Sudden den största titeln som en hockeyspelare kan vinna (på klubbnivå)?
Annars är Sudden i nästan alla avseenden STÖRRE än Foppa! Heja Mats!

2006-04-24 @ 15:29:54
Postat av: lime

Fan vad rätt Elsa har. Foppa - lite överskattad lirare. Men han är BRA, ja!
Dock en rättelse i fallet Foppa. Han har inte vunnit allt (SM och World Cup)! Men hans titlar i NHL (både Stanley Cup och individuella utmärkelser) är tunga...
Jag skulle byta ut Suddens lilla SM-guld mot en stor Stanley Cup-titel, för visst unnar väl HELA hockeyvärlden Sudden den största titeln som en hockeyspelare kan vinna (på klubbnivå)?
Annars är Sudden i nästan alla avseenden STÖRRE än Foppa! Heja Mats!

2006-04-24 @ 15:30:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits