ÖDIBF bjöd Ekängen på fika i målgården...

ÖDIBF - Ekängen  6-9

14517-4
 Robert Pettersson (nr10)

Det var en rätt tät match där vi hade chanserna men inte målade och tappade matchen genom att släppa in ett par enkla frislagmål - det dödade enligt min mening matchen.

Robert Pettersson hade en dålig dag, Peter Karlsson vrickade foten och fick linka runt - och spelet i övrigt var inte bra. Powerplay var katastrofalt. Man stressade för mycket och hattade lite för mycket med bollen.

Enda ljuset i mörkret var att kedjan med Pepe, Ronny, Gustav fungerade skitbra och stod för alla mål framåt (Gustav 4+1, Pepe 2+3). Man visade att målkungen Henrik Lehtonen inte saknas.

+ = Gusrope-kedjan! Otroligt bra jobbat, men lite för slöa i defensiven.

- = Alla! Målvakterna måste skärpa sig och vi måste täta till läckan därbak.

Såhär skriver tränaren i Ekängen om ÖDIBF i deras hemsida ( de tippade laget sist av alla lag i division 4 Örebro):
10. Örebro Döva IBF - sist i tuffare serie
Kanske är man ute på riktigt hal is när man tippar dessa lag. Jag ska erkänna att jag aldrig sett laget spela live. Tipset bygger på lagets resultat och det faktum att årets div4 blir ett par snäpp tuffare än tidigare. Ifjol hade man endast ett lag efter sig i serien, hopplösa jumbon Hjortkvarn. Kanske underskattar jag lagets kapacitet då man trots sin tabellplacering tog en hel del poäng ifjol. Trots allt var man bara 6 poäng från en 5:e plats i tabellen.

Mycket riktigt skriver han att vi var bara 6 p från en femteplats. Vi hade alledeles för många oavgjorda matcher, bland annat två raka matcher med exakt samma resultat: 8-8, varav en av motståndarna var Brickebacken, som spelar i trean nu. Den andra matchen med 8-8 som resultat kom mot Varberga, som slog oss i första matchen denna säsong. Två bra lag som förtjänar all respekt, men vi kunde ha slagit dom, om vi hade haft en bättre dag.

Jag tror att man inte vet så mycket om vårt lag, men jag konstaterar att vi är ett humörslag, vi spelar bra när vi vill, man har ingen speciell spelide att spela efter förutom en defensiv som tillåter kontringar.
Det problem vi har är när kontringarna inte fungerar, så fungerar inget. Ibland brister det i defensiven också.

Man har inte lika stor bredd som föregående år. Men vi har potentialen att slå alla lag, när vi är på humör.
Det tycker jag är bra, men vi måste bli jämnare i tempot och kunna styra matcherna. Det låter vi motståndarna göra.
Men man ska också tänka på att spelet i division fyra är ofta chansartat. Det är inte som i elitserien, där båda lagen spelar efter misstag motståndaren ställt till med.

Dagens känsla:
Det lag som jag tror vinner serien iår är Lillån.

övrigt:
Till sist vill jag tacka min flickvän Julia, för att du finns!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits