ÖDIBF bjöd aldrig på dans - vi vaknade först när festen var över och drickat slut...

ÖDIBF - Åsbro GOIF   4-6 
(0-3, 1-3, 3-0)

Hela matchen fram till slut, oavsett att vi vann i tredje perioden - var vi kassa.
Ja, jag totalsågar ÖDIBF.
Åsbro ägde matchen redan från början, det verkade som om vi inte ville ha bollen i första perioden.
Andra perioden var likadan, men lite bättre. Men för egen del var spelet inget vidare, jag tror jag spelade den sämsta innebandy jag spelat på flera år faktiskt. Jag blandade bra saker med idiotsaker. Enda pluset var att jag inte var inne på många baklängesmål, men jag skapade ingenting framåt, hade knappt ett skott på mål. Visserligen hade målvakten en otroligt bra dag mot oss också, men vi måste bara kunna sätta in ett par mål på våra skott..
Tredje perioden vann vi och det var tämligen rättvist även om de aldrig var riktigt hotade. Jag kan faktiskt inte säga att om vi hade spelat som i tredje hade vi vunnit matchen. Så dåliga var vi.

Min egen åsikt är att tränarna ändrar speltaktik precis innan matchen från vanliga taktiken till 2-2-1 var inte så smart.
Många, inkl mig blev förvirrade. Jag efterfrågar en tydlig spelidé som alla i laget ställer sig bakom OCH kan spela det. Nu känns det som lite panikartat beslutat av tränarna.

Jag önskar en tillbakagång till 2-1-2 i egen zon o 1-2-2 i offensiv zon.
Jag som center gjorde ingen nytta ute på kanten - när jag skulle egentligen styra backarna framför mål.
Det var lite för mycket hawaiibandy idag. Fyfan, jag blir irriterad när jag tänker på det.


Plus och minus:

+ = Pepe och Gustav fortsätter göra poäng och reducerar vår skam - de snyggade till siffrorna med hjälp av oumbärlige Robert Olsson, som låg bakom två av målen och gjorde ett själv. Han är enligt mig den bäste genom tiderna i "döv-innebandy"-kretsar. Han är kapabel att spela i ettan eller tvåan - om han vill.

- = Systemet 2-2-1 går inte utan träning på det. Sen så var det det vanliga... Att några i laget inte spelade bra. Inkl mig. Alla andra måste leverera lite också. Sen så måste Peter Karlsson sluta dribbla i mitten..! Självmordsinnebandy vill jag inte se mer av.


14517-6 Robert Olsson - den bäste enligt mig. Och jag tror många håller med mig.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits