ÖDIBF ångar på...

14517-2

Det är dags. Nu tillkännager jag spelarlistan för ÖDIBF 2005/06.
(OBS. Den är skriven i nuläget: mycket kan hända under en säsong
och jag skriver listan utan att ha fått nån officell laglista, så ta uppgifterna med en nypa salt)

Målvakter: Denis Arnatouvic, Simika Kojic, Mathias Öjerstam.
Backar:  Nicklas Carlsson, Ludvig Norberg*, Anders Johansson, Jimmy Borg, Edward Nyman
Centrar:  Edward Nyman, Robert Olsson, Ronny Hurtig, Tomas Lagergren
Ytterforwards: Robert Pettersson, Peter Karlsson, Tomas Lagergren, Patrik Peltola, Peter "Pepe" Bergkrantz, Gustav Wikberg, Erik Israelsson*, Ludvig Norberg.

*
de i kursiv stil är de som kan också spela på den positionen.
*de i fet stil är de enligt mig nyckelspelare i laget.
de jag har markerat med * tror jag på iår, dvs. att de får sitt riktiga genombrott iår.

Utöver det, vill jag gärna skriva lite om några av spelarna:

Robert Pettersson, född -83: Har utvecklats rätt mycket de år han spelat med oss nu och kommer att bli intressant att följa under säsongen. Ifjol gjorde han massvis med poäng och delade även utvisningsligan(!) med Henrik Lehtonen :). Är som en kobra - hugger till när man minst anar det.

Robert Olsson, född -75: nån 30 års-kris ser jag inte av, han är fräschare än någonsin. En renlevnadsman. Han kan inte minnas när han sist åt en pizza. Han lever numera på fibrer... Det ger gaser i magen, fråga inte hur det luktar... Jag lider med hans fästmö, Marina..! Han ska egentligen spela på en mycket högre nivå än div 4. En klasslirare som lätt hade lirat någonstans i förbundserierna (div 2 och uppåt). En allroundspelare som lever på sin snabbhet.

Erik Israelsson, född 1987: En mycket pigg forward som egentligen kan allt redan nu. Lite valpig ibland, men det kommer med åldern. Mycket bra spelsinne. Spelar fotboll i Latorps IF i div 5 också. En spelare klubben hoppas mycket på.

Simika Kojic, född 1981: Målvakt som kommit tillbaka efter några års uppehåll. En spännande målvakt som är helt annorlunda mot Denis som lever på sina reflexer. Han lever på sin storlek och har tränat lite med Varberg i unga år. Flydde från kriget i Jugoslavien, där han hade ett liggande ungdomskontrakt med Röda Stjärnan(!) i fotboll. En spektulär målvakt som har temperament.

För övrigt hoppas jag att jag får spela hela säsongen utan problem med skador och sjukdom - och hoppas att slippa gnaga på bänken...
Det blir en rolig säsong, det här.

Det är gratis att kolla på våra hemmamatcher.
Dock så börjar vi borta mot Varberga på fredag, den 7 oktober kl. 19.00.
De har inte slagit oss på två år. Den sviten tänker vi hålla.

Kom dit och heja på oss!



Kommentarer:
Postat av: Lotta

Jag kommer och hejar på när jag kan ;)
*heja heja*


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits