Sjusiffrigt dubbelt upp mot Brickebacken

14517-9

Träningsmatch mot Brickebacken:
7-7

Det var en svängig match med mycket indivundella misstag varav det värsta var en riktig blunder av Brickebackens back då det var tomt mål lyckades han på något sätt peta in bollen i eget mål(!)
En rätt typisk träningsmatch där både lagen testade lite folk. Brickebacken från div 3 var väldigt mänskligt mot oss. De har alltid haft det svårt mot oss.

Jag bland annat fick chansen igen, i en kedja som center med Gusse, Ludde. Vi började segt, jag var lite ovan vid matchtempot (inte spelat match på tre veckor) Sen lossnade det och jag tycker att vi i tredje femman skapade en del, ett par mål till kunde vi ha gjort. Jag fick ett pass då Gusse inte missade målet, sen kom jag in i tredje perioden och efter ett pass av Ronny Hurtig som egentligen skulle ha gått fram till Patrik Peltola, men jag tog bollen och blixtrade till.

Jag gick runt en markering och lade fram bollen till en framrusande Robert Pettersson som plötsligt fick två spelare och drog dom lite och passade tillbaka till mig, som sprang, helt ren framför mål och sköt under armen på målvakten. Det var skönt att göra mål, måste jag säga. Det var längesedan. I serien har jag inte gjort något mål eller pass ännu, men jag vet att jag kan. Det viktigaste är att laget vinner. Mitt jobb är att jobba defensivt och mata spelarna med bollarna, inte att göra mål.

Robert Pettersson gjorde 3 assist den kvällen, varav två av dom till Peter Karlsson som hade det väldigt enkelt, Robert gjorde ett så fint förarbete så att det bara var att lägga in dom bollarna i målet. Robert var bäst mot Brickebacken. Peter var mycket bättre; alla dessa snurrfinter körde han inte med längre, utan han spelade mer rakt - det gav resultat.

Backarna var lite förvirrade, det var nya konsellationer. Bland annat verkar inte Ronny och Nicklas fungera bra tillsammans.

Dock så var tredje perioden lite lam från vår sida - Brickebacken fick göra några mål för enkelt. Lite otur hade vi också, tycker jag.

Men turen finns med oss på söndag mot Kumla hoppas jag. Då smäller det!

Matchen spelas i Birgittahallen kl 15.45 på söndag den 4 dec.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits