Nu är vi sist.

14517-10

6-1 förlust mot jumbon Kumla - nu är ÖDIBF jumbo.

Vi hade bollen säkert i 60-70% av matchtiden, men hittade inte målet. Vi spelade väldigt uddlöst. Kanske kan ha filmgalan kvällen innan ha påverkat?

Det var en match vi borde ha vunnit, men de var effektiva i målskyttet. Det är bara att acceptera det och försöka vinna resten av säsongen (halva serien är nu spelad)
Nästa match blir mot Varberga, som slog oss i första matchen med 9-4.

Då var det i Mellringehallen, där vi aldrig känt oss hemma. Nu tar vi emot hemma i Birgittahallen och det lär bli en rätt annorlunda match än vad det var i Mellringe. Då har vi förhoppningsvis styrkan och självförtroendet att göra mål med oss igen.

Måltorkan är ett allvarligt problem: fyra mål på lika många matcher är mycket dåligt.

Vi kommer förhoppningsvis tillbaka - men problemet anser jag är att: vi är dåliga under press. Mot Brickebacken hade vi ingen press i och med att det var en träningsmatch och man körde med tre femmor. Jag tror att tre anfallskedjor och två backpar är bättre än två femmor rakt av.

Även om folk förnekar det, så är det helt enkelt så att vi inte klarar av att spela och föra matcherna. Våra förstapass till anfallet är inte så bra. Vi förlorar bollen i mitten för ofta och får 3 mot 2 mot oss hela tiden.

Som det är nu är det ett skämt - vi klarar ingenting just nu, trots högt bollinnehav under matcherna.

Jag var på bänken idag också, men fick komma in i tredje. Men jag kunde inte påverka situationen så mycket eftersom det stod redan 6-1. Matchtempot i kroppen börjar sakta men säkert försvinna. Jag hoppas att avsluta hösten med en hel match spelad - mot Varberga.

Plus:
Tack alla för en fin helg, det var kul att träffa många igen (filmfestival) och Julia.
PUSS på dig, Julia!

Kommentarer:
Postat av: Erik

Tjena Tompan.

Kul å se dig i helgen! Roligast var att se dig på partyhumör, tråkigast var att se dig på bänken igen när jag väl va i Örebro.

Någon som vet om TB ska hoppa av? Isåfall tar jag över å skickar upp er en division direkt! Ja skulle peta halva laget! Puss

Postat av: Anne-Maj

Hej!
Hittat din blogg via gubben min. Fin bild, vem har tagit den?

2005-12-12 @ 20:58:46
URL: http://www.annemaj.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits