Binnikemaskar och bajskorvar och en sjundeplats


Ulrika Nilsson kom sjua i 10.000 m damer. Vädret måste ha påverkat... Hon är bättre på maraton, där man tävlar mer mot sig själv och andra och inte mot tiden. Bättre lycka nästa gång, helt enkelt!

Vem vann? Australienskan Melinda Vernon sprang i ett vansinnigt tempo men missade världsrekordet precis, jag vet inte med hur mycket, men nära var det. Världsrekordet för döva är 34 min för damer. Det blev iallafall ett olympiskt rekord jag fick se. Alltid nåt.

Sveriges första medalj kom igår genom Alexandra Polivanchuk, som jag följt lite på sista tiden. Ska dit till simhallen och kolla nån dag när hon och de andra simmarna har sina finalheat. Blir kul. Lite trist att simhallen ligger så förbannat långt från - en timme enkel resa.



Taiwan kan göra öl, det finns ett gott märke, Taiwan Beer kort och gott, det smakar inte piss precis. Mycket bra gjort. Billigt dessutom. Maten är också rätt billig. Men det är lite svajigt mellan rätterna vi ätit hittills... Igår beställde jag in en nudelrätt med biff i. Fick en tallrik som såg ut som bajskorvar och snor och slem och binnikemaskar (glasnudlar) och en tallrik soppa som såg ut att vara regnvatten med möglig botten. Väldigt exotiskt, men äckligt. Biffen var tydligen inte wokad utan måste ha legat i värsta långkoket och växte i munnen. Mysigt. Jag fick kämpa för att få i mig det. Jacob hade lite tur - han fick samma rätt men valde ris. Vilken skillnad lite ris kan göra.
Har tyvärr ingen bild på den rätten, men det är nog lika bra för allas skull.

Vi mår bra, har inte åkt på nån skit som svinflunsan eller magsjuka. Ta i trä, hoppas det fortsätter så.

Ha det så bra där i Sverige!
Jag saknar er alla!

Kommentarer:
Postat av: malin

saknar dig med! :) kul att du uppdaterar, ska följa din blogg flitigt. kram på er!

Postat av: Guckan

Kul skrivet! fortsätt så! :)

2009-09-08 @ 13:54:43
Postat av: isabellah

Som de däruppe skrev, fortsätt så och jag kommer följa era uppdateringar! Något snabbare än SDI dessutom, nä nu överdrev jag lite kanske :)



Se nu till att heja ordentligt (ser jag att ni gjort hittills :D) & att INTE åka på någon svininfluensa.



PS. Vilket jäkla lyxhotell ni bor på! Enjoy! DS.

2009-09-08 @ 18:50:14
Postat av: Mor och far

Skönt att höra att ni mår bra. Fortsätt med det.

2009-09-08 @ 19:06:26
Postat av: litto

Saknar dig, skynda dig hem så tar vi ett par öl till. :D köp den där Taiwan Beer så får jag provsmaka den =)

2009-09-15 @ 00:31:45
Postat av: malin

jag säger som litto, det är lite tomt här i örebro utan er också... pallra er hem så tar vi bira! :)

2009-09-15 @ 21:50:24
URL: http://mallie.blogg.se/
Postat av: feea (felicia aulén) ~ sprallig glad tjej med många vimlande hypoteser

Är utsedde till en av finalisterna: och nu behöver jag mina läsares röst! FINALIST 3! <3 rösta på:

http://oliviamjau.blogg.se/2010/may/de-10-finalisterna.html

ALLA som röstar kommer få ett länkning här på bloggen



och på så sätt sprids eran blogg för att jag reklamerar den som tack för rösten ! :)

LOVAR!



Vill inte vara en bloggerska som blir omtyckt/hatad/hatkärlek för att jag pumpar brösten och fyller mina läppar. Så som majoriteten av de populäraste bloggarna är, hälften kan väl inte kremeras längre.

Nej, ser inte ner på folk med det ovanstående antydande- vill bara komma på något orginellt! (: som roar folk!



GILLAR NI MITT KONCEPT ; följ mig på bloglovin

http://www.bloglovin.com/sv/blog/1648818/feean/follow

2010-05-25 @ 16:30:30
URL: http://feean.tk

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits