Sjukt sugen

Kroppen känns sjukt fräsch, trots att jag haft magkrångel och hård träning och lite brist på mat (på grund av magkrånglet. Först nu känner jag mig någorlunda ikapp). Någon träningsvärk syns inte alls till. SM är nästa helg, den 22-23 maj rättare sagt. Då står jag och mitt lag på planen beredda att offra en hörntand eller fler, för att försvara vårt guld från ifjol.

Det är inte elitnivå på turneringen, nej, men tempot blir alltid ett snäpp högre än i seriespelet. Alla lyfter sitt spel. Det finns domare dömt SM-turneringarna och bedömt spelet som god division II-klass. Det är väldigt bra med tanke att vi i Örebro sedan ett par år tillbaka spelar till vardags nere i division V.
Anledningen är enkel: Ett SM-guld är prestigefyllt. Som fan. Jag har varit med om att vinna fyra stycken guld på tio turneringar. Och jag är inte mätt. Vill gärna vinna ett femte. Vi lirar dessutom på hemmaplan och är de som ska försvara titeln. Det är kul och en utmaning i sig. Det är alltid lättare att jaga ett guld än att försvara ett. Ja, ni förstår varför jag är jävligt sugen. På att spela. Och vinna. Det redan nästa helg. Och gärna fler gånger. Jag hatar att förlora oavsett om det gäller fyra i rad eller innebandy. Men jag blir mindre odräglig idag än när jag var en liten sork. Typ i femman, då kunde jag fälla en tår eller två efter en förlust på gympan...

Ikväll är det träning. En av de sista innan SM. Och jag är, som rubriken visar - SJUKT SUGEN. Jag vaknade upp imorse och jag kände hur kroppen skrek efter INNEBANDY. Synd att SM inte är här redan nu. Jag hoppas att formen håller i sig.
Och lagfesten, den ser jag fram emot. Med eller utan guld, det skiter jag i. Kanske vi skulle ha den hemma hos mig igen? Vi får se. Håll det spontant, va?


Gotland. Den ön sviker mig aldrig. Här talar vi om livslång kärlek.


Kommentarer:
Postat av: Anonym

cool bild =) hoppas ni vinner SM :P jag kommer antagligen va där o heja haha

2009-05-12 @ 20:35:31
Postat av: Charlotte

Snyggt! Och du är välkommen hit när du vill! :)

Kram till dig /Charlotte

Postat av: Obbe

Nej fan heller, är knappast nån div2 klass på SM =)

möjligtvis div 4, inte bättre än så iallafall. Det blir kul nästa helg! Akta dig för min ökända armbåge ;)

2009-05-12 @ 21:46:18
Postat av: litto

räkna med mig i lagfesten, jag har ju fan lirat med er en hel säsong ;) så jag borde finnas med i ett hörn. :D

2009-05-13 @ 13:01:34
Postat av: Tompan

Du tomma: Kom bara.



Charlotte: Tack!



Obbe: Det var några år sedan, tror det var då typ när du var som bäst som domarna sa det. ;) Annars håller jag med dig. De bästa matcherna håller svag div 3 klass om man ska jämföra med seriesystemet i Örebro.



Litto: Du är välkommen :D

2009-05-13 @ 14:39:00
URL: http://tompan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Gotland is the shit! =)

2009-05-18 @ 19:09:54
URL: http://sandralillymaria.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits