Trasiga torktumlare - ett otyg

Jag är lite bättre, men har ont i halsen utöver snuvan. Men the show must go on: Kläderna måste ju tvättas. Jag som inte har en egen tvättmaskin o tumlare, får gå ned till tvättstugan. Den ligger inte i källaren. Den ligger 50-60 meter bort. Ute. Mindre kul är det i oktober, med regnet som står en i halsen då.

Då kan ni tänka er hur mycket jag älskar att tvätta vintertid. Pfff. Och när torktumlaren till och råga på allt är sönder, då kan vi snacka om upprorsstämning därnere i tvättstugan. Stugan har två tvättrum.
Både rummen har tre tvättmaskiner och två torktumlare var. Och torkskåp som inte ska kallas för torkskåp (Filtret är ett skämt: det dammar bara ned kläderna och ska nog kallas med fördel för dammskåp: Tvätten blir både dammig och kläderna är fortfarande lika blöta, som om de legat i en damm...)
Men det finns en avsevärd skillnad mellan de två rummen: Rummet till höger har en attraktiv detalj, vilket drar sig till de flesta hyresgäster. Det har en stor tvättmaskin till. Den är egentligen för grov tvätt etcetera. Jag som ungkarl gillar att lägga i en extra tvätt där. Men samma rum har ett problem. Ett stort jävla problem; En av de två torktumlarna går sönder. Titt som tätt. Givetvis var den det idag. Jag som använder fyra maskiner - jag har inte råd med att en av tumlarna är sönder. Det innebär att jag får ett berg med blöta kläder. Glöm det.


Ni vet, man har en lapp på maskinen om nåt e sönder. Någon har skrivit dagens sanning på den. Vem du än är, så har du så jävla rätt. BYYYT ut den jävla torktumlaren! Jag vill ha torra kläder när jag går ut efter avklarad tvätt. Är det för mycket begärt? I-landsproblem kanske, men hallå. I Afrika har de faktiskt klimatet med sig.

Kommentarer:
Postat av: Madzia



:) flashbacks från mina tvättstunder i Rosta...minns jag rätt tog jag ofta en del tvätt hem istället t Hsd ;)

Men visst, de va ju inge hejdare att behöva gå ut o gå en bit..spec i mindre trevliga väder o kanske när man mådde mindre trevligt hehe...



Så hade jag i Ösd i början me...där var torktumlaren superbra o torkskåpet mindre..I denna nuvarande studenthus är det tvärtom men men...snart e de barndomshemmets skuttande (!!äldre el lika gammal som mig) tvättmaskin som kommer att serva mig ;)



Hoppas Öbo tar till sig meddelandet o byter ut, bör väl kosta unegfär mkt eller va billigare i längden än att jämt&ständigt laga?!

2009-01-06 @ 16:02:23
Postat av: Tompan

:)



Det andra rummet har just fått en ny torktumlare, så hoppet finns.



Kram på dig!

Postat av: range

:D man glömmer aldrig dessa krig mot gamla kärringar som tror att de äger tvättstugorna runt om i rosta. Glömmer aldrig den där underbara dagen när käre värden göran tog hand om en kärrings tvättkort (efter att denne norpat min tid o slängt ut min grejer från rummet) o hela hennes hög o slängde dem i öbokontoret med kärringen staplandes o huttandes i häck häl på värden :D Krya på!

2009-01-06 @ 16:32:32
URL: http://rangfeldt.blogg.se/
Postat av: mallan

såg att du skrev om söndagpersonal- så klockrent, skrev lite om det i min blogg igår:P



tvättstugor... den ligger i källaren. men ändå hemsk. alltid sönder.

lider med dig.

2009-01-06 @ 19:17:44
URL: http://dr.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits