Ett varmt Tack och en åsikt om trafiken i Göteborg

Tack N!

Nu har jag tre uppsättningar halsdukar och mössor. Vill framföra ett tack till N som gav mig den senaste uppsättningen! Det var jättesnällt att ge mig en försenad födelsedagspresent. Och helgen, den var härlig!

Nu kan jag köra Jan Eliasson-stajlen: Ta med få skjortor, ett par kostymer och ett gäng ombyte av underkläder och resa lätt. Det som gör grejen är de många slipsar och näsdukar som han byter runt med. Då tror folk att han har en garderob med sig. Smart typ den där Eliasson.

Men å andra sidan bor han på lyxhotell där de tvättar kläderna om det händer nåt på resan... Där ligger jag i lä.
Hursomhelst: Nu kan jag köra lite sånt jag med. Vintertid åtminstone...



Igår körde jag Göteborg tur och retur. Aldrig mer köra bil i Göteborg. De kan inte köra bil. Det var fruktansvärt att se. Spårvagnar, cyklar och nonchalanta mammor med barnvagnar som klev rakt ut i gatan utan att se sig för. De verkar tro att barnvagnarna är utrustade med krockkuddar. Så fan heller. Upp me blicken, kärringar! Parkera i Göteborg? Glöm det.
Det är en enkelspårig stad. Köra fram till Feskekörka enkelriktat liksom. Jobbigt.

Såg förresten det här på plats: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=220&a=471779. Inte själva olyckan, men det var en massa blåljus och jag såg spårvagnen stå lite konstigt. De hade alltså lyft på den för att ta ut mannen. Det blev kö där både på grund av olyckan och matchen Djurgården-Frölunda, som skulle spelas i närheten. Djurgården vann. Bra. Det med spårvagnsolyckan var mindre bra.

Det händer ganska ofta, enligt min chef Åsa, som bor i Göteborg. Det förstår jag, efter dagens erfarenheter med nonchalanta fotgängare... Det känns lite onödigt.

Kommentarer:
Postat av: Pärwie

Haha...roligaste inlägg på länge, det e väl inte så farligt i Göteborg, det var mkt värre i Sthlm när jag körde, när man väl lär sig hur man kör i göteborg så e det rätt enkelt till slut ;)



har du glömt hälsa på oss i en stund när du ändå var här på en kort vistelse:P..



2009-01-23 @ 22:07:17
Postat av: Guckan

Haha, tänkte faktiskt varna dig för trafiken i Göteborg. Sinnessjuk vägsystem dom har i Göteborg. Men glömde :(



Sthlm är så förbannat mycket lättare att köra i..

2009-01-24 @ 13:57:35
Postat av: gaston

hårt lol... såklart kan dom fan inte köra i sillstryparnas stad... det e inte kloka därborta...



//gaston

2009-01-25 @ 03:24:10
Postat av: jojjan

hehe! pärwie, jag håller faktiskt med honom! minns då jag bodde där i ett år.. fyfan! i sthlm är så mycket lättare!

2009-01-27 @ 09:37:06
Postat av: jojjan

hehe! pärwie, jag håller faktiskt med honom! minns då jag bodde där i ett år.. fyfan! i sthlm är så mycket lättare!

2009-01-27 @ 09:37:18
Postat av: maria

haha, jag älskar att köra i gbg, som har så smidiga vägar att köra. lärde mig snabbt om trafiken i göteborg. men kan erkänna att jag har inte köra i sthlm, som ändå verkar gansksa krånglig ;)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits