På söndagar betyder en handflata visst körkort

På biluthyrningen var de så otrevliga idag!
En sån där typiskt snorkig bitter jävla jag-måste-jobba-på-en-söndagspersonal. När jag ska bli emottagen i kassan i biluthyrningen visade killen upp en handflata.


Jag ser frågande ut samtidigt som jag tittar på handflatan. Jag försöker koppla, men det går inte.
- Va?
Handflatan kvar. Den upprepar sig något. Han börjar blänga på mig.
(klockan är tio min efter utsatt tid - jag har väntat och jag börjar bli less på den där charadleken han håller på med)
Jag gestikulerar "vaddå handflata??!?"
Han bitter-söndagspersonalaktigt-skriver-på-en-lapp: "KÖRKORT!" 
Ahhha! Jag pekar på mitt uppfiskade körkort och ironiserar med handflatan.
Han börjar fumla med datorn och skyndsamt ge mig nyckeln o jag får köra bilen därifrån. Ridå.

Kommentarer:
Postat av: range

så är det att bo i gnällbältet :D

Postat av: Madzia



:) kanske killar oxå kan ha "pms"humör? ;)

så ut o körning me bilen :D va de trevligt?

2009-01-05 @ 15:01:29

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits