Match mot Röda Armén

Detta hände igår kväll:
Precis hemkommen från Leksand - när jag kom i princip direkt därifrån hade jag ingen aning om att vi skulle träningsspela mot Almtunas veteraner, Red Army. Väl framme letade jag i omklädningsrum efter omklädningsrum var grabbarna var. Till slut hittade jag dom och spelade matchen. Vi förlorade med 8-12, om jag minns rätt.

Det var kul att spela en hel match, mindre kul var att mina skridskor var slöa igår. Lånade Wattmans klubba efter halva matchen med min gamla klubba, som sög. Blev plötsligt bättre. Höll på att göra ett mål, men Jocke Rengren i målet gjorde årets TV-räddning...
Frej såg fortfarande ut som en sliten (men mycket bättre) NHL-back. Sahlström snurrade som vanligt och åkte slalom vid ett tillfälle. Drutten kom och lirade i hängslen och var bra som vanligt. Han är inte med på lördag. Ett avbräck. Wattman dök upp, roligt! Granath var ett offer för Röda Armén. Jalstrand gjorde några Hasek-moves, vilket var snyggt men kanske inte så effektivt vilket syntes på måltavlan: 12 mål i baken...
Mackan var bra. Brink spelade smart igen (som om det var nåt nytt). Rasi hade fortfarande leopardmönstrade handskar och han är inne i ett stim: Målformen är det inget fel på.
Imorgon: Sista träningen innan det smäller på lördag. Innan dess väntar lite jobb.






Henke o jag smått dragna på Kristofers och Matildas fest i lördags. Fotografen Pepe var ännu mer dragen (märks det, någon?).

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits