Petite moi - ett intervjuoffer igen


Jag och Rangfeldt intervjuas av SVT Teckentorget (Klicka på bilden - LÄNK)

På kort tid har jag blivit intervjuad tre gånger. Först tidningen Stiletten, UR-programmet Teckenspråksland och slutligen(?) SVTs webb-TV Teckentorget. Man kan undra vad som hänt..?

Inslaget som är uppe på Teckentorget handlade om dövinnebandy; det var finnkamp den 25 oktober i Sjöstadshallen i Stockholm. Damer och Herr U20 och Herr A spelade mot finnarna. Vi vann två matcher av tre. I den tredje och sista matchen förlorade herrarna med 5-4 i en spännande holmgång. Men jag som chef för landslagen (General Manager) är jättenöjd.
 
För er som inte kan teckenspråk så bra, så säger min kollega ordförande (i Svenska Dövidrottsförbundet Innebandy) Henrik Rangfeldt:
- Vi ska försöka starta upp en landslagsverksamhet tillika elitverksamhet efter ett par års dvala.
Jag: - Vi försöker också ska sprida innebandyn internationellt, dvs. missionera sporten.
- Kvaliteten på spelarna är lite svårt säga just nu speciellt på ungdomsnivå eftersom de är så få. Men de som är med är verkligen motiverade och just därför kan det bli bra. Men det behövs en bredd för en elitverksamhet. Men vi provar med att låta folk visa att det finns en topp att sikta på; Att man kan nå nånstans. Annars kanske vill inte ungdomarna börja spela innebandy? Det lär vi få se.

Damtränarna var nöjda, även om de hade velat se mer tempo av de svenska damerna.
- De har mer i kroppen ansåg tränaren Emil Andersson.
De vill gärna se att fler damer hör av sig och visar upp sig för dom. Den absoluta majoriteten spelare i damlandslaget idag är från Örebro.
Den finske tränaren Tony Jouhilampi sa att det finska damlaget inte har en hel trupp med fulltränade innebandyspelare, man vill låta dom spela och utvecklas. Resultatet är inte viktigt, sa han. Sverige vann med 13-2...

Herrtränaren Per Markström var nöjd trots förlusten:
- Båda lagen vägde lika mycket, vilket lag som helst kunde ha vunnit matchen.



Klicka på bilden, det är en direktlänk till inslaget.

Kommentarer:
Postat av: PW

nice inslag men samtidigt lite dåligt att inte visa U20s match tyckte jag, men kul att se dig o henrik säga det ni skulle säga...innebandyn har äntligen återvänt på riktigt på landslagsnivån =)

2008-11-07 @ 20:42:57
Postat av: Madzia



jasåminsann varit ett intervjuoffer!? :P

o det får jag veta på detta vis efter helgen?! heheh...



Men ert inslag var bra bra! :)

Nu ska vi tuffa på me våra projekt o drömmar ;)

2008-11-10 @ 12:17:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits