Geni och idrottsgala ikväll:

Tack, Robert för kvällen! Ha det bra over there!

Har ingen större lust att skriva här egentligen.
Mycket på jobbet = skrivartorka privat. Allt annat vore onaturligt.
Hade jag jobbat som städare - hade jag helt klart haft det ostädat hemma. Man pallar inte.
Nu är det ändå ostädat här hemma, så det spelar ingen roll ändå. Haha.

Ni som tror att vi reportrar har ett flashigt jobb - det har vi inte. Mycket skitjobb bakom ska ni veta...
Särskilt om man jobbar på en liten tidning med knappa resurser och den omvärld man jobbar för inte alltid vet hur saker och ting ligger till riktigt - som att man har deadline att följa till exempel. Men jag har också mycket roligt på jobbet. Annars hade jag slutat för längesedan.

Ikväll blir det idrottsgalan på teve och en omgång Geni hos Henke. Jag hoppas jag vinner igen. Geniet ikväll: jag. Men jag är ödmjuk:
Guckan, Henke och John är tuffa motståndare.



Följande konversation uppstod sist vi spelade Geni (då var John inte med, Thomas med):

Thomas frågade mig:
- Vem vann melodifestivalen med "När vindarna viskar mitt namn"?
(kom ihåg att vi alla är döva och är därmed inga experter i musikfrågor)
Jag funderade rätt länge innan jag drog till med:
- Äh, det låter flummigt, jag säger Roger Pontare.
Thomas och Guckan himlade me ögonen och sa "lika bra vi slutar spela!"

Så kan det gå.

Kommentarer:
Postat av: Sarah

Haha! Och jag ser att du har inte plattat eller klippit håret som vi pratade om. Kom gärna med bild om du gör det :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits