Uti vår Hage: Krister Pettersson i högform.

14517-90
Olaf och Falo.

Krister Petterssons serie Uti Vår Hage är oslagbar i mina ögon. Han ritar så förbannat bra och träffande.
Och så är han så svensk av sig i serierna - Mjölhagen, amazonen, fiken i stan... figurerna... Allt är underbart!!!


Falo är huvudfigur och brodern Olaf är en av bifigurerna. Falos flickvän Yvette är också en annan viktig figur. Börje Phyllerin aka "Fylle-Börje" är en legendarisk figur i serien.

Jag tycker att ni ska köpa ett nummer av Uti vår Hage i närmaste kiosk - då lovar jag er att ni kommer att få en stund av svensk humor och glädje i en vecka! Skrattgaranti utlovas också :)

Kommentarer:
Postat av: Kristofer

Falo är bara för skön :D

Postat av: range

uti vår hage är en av de få tidningarna man kan läsa om flera gånger. humören där rostar aldrig =)

2007-06-17 @ 16:36:10
Postat av: range

humorn där* menade jag...

2007-06-17 @ 16:37:14
Postat av: robert eyolf

ja, gänget i mjölhagen är skön! :) den där tyske doktorn, grannen lydén (som en gång blivit påkörd av en volvo 343 "sladd-o-matic" :D)... karaktären i falo är bara skön också, en sann konstnär! vive krister petersson!

2007-07-05 @ 08:56:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits