Stilstudie & huvudbry



Och... *pang* där stack pucken upp i krysset!
Okej, det var önsketänkande. Pucken träffade mål iaf. Ganska hårt.
Slutsatsen är dock glasklar.
Jag kan fortfarande skjuta lite slagskott... Hehe. Sköt några puckar på fem-kampsjippot i söndags, där jag tog några bilder till tidningen. Såg att de ställt dit en målvakt som motade puckar. Klart man blev sugen att damma av sina rätt så avdankade kunskaper. För att se om man kan. Fortfarande. Bara för att... Ja, ja. Nog om det.

Deadline på fredag. Sjukt mycket på gång. Jobb hela veckan ut, blir ingen himmelsfärd för mig imorgon. Innebandy SM fredag-lördag. Gala på lördagskvällen. Förbundstämma på söndag. Först på tisdag kan jag andas ut. Har jag räknat med. Har man dock det här jobbet, vet man aldrig...



Till sist:
I huvudet snurrar tankarna så det sjunger i öronen på mig.
Till er besserwissrar som tänker protestera: Jag VET att jag är döv och att i min värld är P 2 avstängd för alltid, det här var bara en metafor. Tänk er en förarlös motorcykel som åker i full fart runt, runt i huvet och vägrar stanna. Den tänker aldrig komma ut genom nödutgångarna. (läs: öronen). Klart att det sjunger som fan i öronen på en döv då också, trorniintdet?


Hursomhelst.
Tankarna vill inte landa nånstans. De vandrar bokstavligen runt. De kommer med propåer. Det är de skickliga på.
Varför? Jag vet inte. Det är väl det som är stötestenen. Vad som hänt och ska hända. Hur det ligger till. Och varför. Det har jag ingen jävla susning om.
Och motorcykeln verkar aldrig få slut på bensin.

Den jävla hojen.


Kommentarer:
Postat av: Charlotte

Jodå, den kommer att få slut på bensin. Den har bara en väldigt stor tank. Så stor den behöver vara för att tankarna så småningom skingras av sig själva. Eller så får vi hoppas att det snart kommer små tyst svävande änglar och slangar ur bränslet så att det blir lugn och ro.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits