En liten summering av utekvällen

Den började med ett par Guinness hos Ali. Sen följde jag med till Satin, som jag inte brukar gå till. Där började det trevligt med att jag hamnade i en ring av uppsalabor och snackade skit. Jag är ju från Uppsala från början.
Sen språkade jag med några som jag inte känner. Sånt är kul. Sen vill jag ta upp något som ibland kan hända en journalist, vilket jag är till vardags.


Jag jobbar på Dövas Tidning som reporter och är därmed en offentlig person i Döv-Sverige. Det har sina för- och nackdelar. Det händer ju att folk blir förbannade på oss journalister, men det som hände på Satin var något utöver det vanliga:

En gammal IP* kom fram till mig började hacka på mig. Det förstörde kvällen lite. Du är säkert besviken, men jag tar ingen skit. Speciellt inte när det är obefogat. Det slutade med att jag skällde ut Dig och det rejält. Ja, jag blev förbannad på Dig.
Sen återgick jag till mitt sällskap igen och fortsatte festen. Det tyckte Du var konstigt, men jag hade inget mer att säga Dig. Du hasplade ur Dig olika saker som bland annat en bild som jag tagit på Dig till tidningen var skit. Du fick titta på den innan och Du godkände den och det publicerades för ett bra tag sedan och Du har inte inkommit med någon synpunkt. Förrän nu.

Du har hela tiden haft både mitt nummer och min mailadress:
Du kunde ha smsat eller mailat och framfört Dina klagomål när Du ville. Men du valde istället en utekväll där Du mycket väl visste att jag var ledig. Du spred dålig stämning runt om dig vilket påverkade mitt sällskap och speciellt mig, som blev anklagad för saker helt tagna ur luften. Sånt tar jag inte. Jag var tvungen att sätta ned foten rejält. Det finns gränser och den gick Du över med råge igår: Du respekterade inte alls min integritet.

Saken är utagerad från min sida, efter att Du bett om ursäkt mitt i natten. Det visade sig att klagomålen på bilden och annat du sa till mig berodde på Dina egna personliga problem. Jag har en viss förståelse för att Du försöker kravla Dig uppåt från Dina problem, men det är helt fel väg att gå. Jag säger än en gång: Börja ta itu med Dina problem istället för att skyffla skit på folk. Det är dålig stil.

IP* = Intervjuperson

Kommentarer:
Postat av: Guckan

Förstår dig fullständigt!



Stå på dig! :)

2009-03-01 @ 02:21:02
Postat av: Ludi

Men fan! Så gör man inte. Absolut inte! =(

Postat av: Madzia



Vad tråkigt!



man önskar ju att folk kunde skilja på ens roller, undrar hur det blir framöver när jag kliver in i arbetslivet osv... men det var bra att ni typ löste det fast urtrist att din kväll blev försämrad.



2009-03-01 @ 17:41:29
URL: http://madzia.blogg.se/
Postat av: maria

du har ialla fall gjort bra ifrån dig. usch..

2009-03-06 @ 02:00:10
URL: http://mippy.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits