Vad ska man säga?

Igår var en enormt svart dag för Sverige. Sverige förlorade oturligt. Ibland är det stolpe ut. Det var en sån dag för Sverige igår. Vi åkte på ändan stenhårt igår.

För Henke var det ännu värre. Hans lillebror dog igår. Det här sätter allting på sin spets:
Sport är en sak. Livet en annan.
Jag är glad för det lilla.
Att jag får ha mina nära och kära i livet. Det är inte skrivet i sten att mina föräldrar lever i 100 år till exempel. Inte ens jag. Jag kan dö imorgon. Eller till och med idag.

Jag lider med Henke, som fick veta att hans 34-årige bror dött samma dag som matchen. Att ta emot ett sånt besked efter en förlust... Jag vet inte hur man tar emot ett sånt besked. Alla vi har fått våra dödsbesked någon gång i livet. Det finns absolut ingenting man kan gardera sig mot i såna fall. Det är otroligt tufft. Livet är orättvist. Därför ska vi alla vara glada för det lilla.

Det är jag.

Är du?

Kommentarer:
Postat av: gaston

call. det kan man helt hålla med om.



kram gaston

2009-06-07 @ 14:13:01
Postat av: Esbe

Ja.. Vi vet inte vad som händer nästa sekund, det är viktigt att ta vara på det som är!

Postat av: hanna cederström

ja vi måste påminna oss själva då och då att faktiskt uppskatta allt, även det lilla. som mangon jag har i mitt kylskåp. ska bli mums!

2009-06-09 @ 13:33:57
URL: http://cederstrom.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits