En skitdag. Riktigt jävla skitdag.

Jag känner att jag kanske inte får som jag vill. Vissa dagar grinar oturen mig i ansiktet. Och det har ett jävla flin, ska ni veta.

Ja, ja. Klarspråk:
Haft en skitdag, den började kanske mer igår: Då tappade jag datorn lite grand i golvet. Imorse var datorn död.
Strömuttaget i datorn hade lossnat lite. Blev tvungen att lämna den på lagning.
Kostnad: minst två lakan plus arbete bla bla.
Fick ett klassiskt standardsvar av killen i butiken:"Vi vet inte när den kan vara fixad. Allt beror på när reservdelarna kommer in. Det är inte säkert att delarna finns i landet."
Vissa dagar ligger man på minus. Men. Som tur kunde jag iallafall säkra bilderna idag. Alltid något. Det lilla.

Nu använder jag min nöddator - min trotjänare från 2000. Med CRT-skärm med för bra svärta på skärmen. Man ser ingenting emellanåt. Lite kul är det trots allt.
Startade upp den. En sak var sönder. Tangentbordet. Jag konsulterade Clas Ohlson för att köpa ett sånt billigt tangentbord med gammalt uttag (läs: PS/2) för 69 spänn men den funkade inte ens, så jag fick åka tillbaka o köpa ett annat för 99 kr. Mannen i kassan vägrade ta emot den första jag köpte trots att jag hade kvitto på att jag hade köpt den samma dag. Han skrev ordagant: "denna här förpackning är icke bruten och inget fabrikationsfel finnes".
Äsch, 69 kronor i sjön. Inte mycket för världen kanske, men han hade fel. Jag hatar sån där arrogant näbbig attityd.
Men jag lät honom vinna. Släppte det helt enkelt.
Besvär för ingenting, di kallart, som 91:an säger. Men det skulle aldrig gå. Att vinna över den näbbiga karln. Inte idag. Han hade bestämt sig.

Dessutom:
Cykelkedjan hoppade av för hundrande gången. Denna gång åt båda hållen. Fick nog och lämnade in den också. En gång för alla. Sen fick jag veta en sak som jag inte ville veta idag. Tungt. Mycket tungt. Behöver jag skriva att jag varit lite irriterad och nere idag? Nej, jag tror budskapet har gått fram, så jag står över.

Sammanfattningsvis:
En skitdag. Riktigt jävla skitdag. Idag ned som en pannkaka. Imorgon: Upp som en sol. Förmodligen.



Jag hoppas att jag får åtminstone sova inatt och vakna till lite sol imorgon.
Jag är glad för det lilla.




Kommentarer:
Postat av: gaston

kram till dig, det hela löser sig =)



men orka är just denne, -väntetiden- och att allt händer just när man behöver dom.



det fixar sig !



kram gaston

2009-06-18 @ 05:28:18
Postat av: li

2009-06-18 @ 14:07:43
Postat av: litto

efter regn kommer solsken, kom ihåg det!

2009-06-18 @ 14:08:10
Postat av: mallan

tråkigt!



här jobbar du men en egen serietidning kan du knåpa ihop nu? det brukar hjälpa mig när jag är ledsen

kram!

Postat av: åsa

jobbigt!

hoppas att du haft en bättre dag idag.

2009-06-18 @ 22:59:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits