Överraskningen:


En jetlaggad Eyolf hemma hos mig.

Jag överraskade honom på Arlanda. Han har just kommit hem från USA, där han tagit examen på Gallaudet. Jag missade examensdagen och jag var aldrig på besök där i USA trots att jag velat det.

Därför bestämde jag mig för att köra enkom till Arlanda - för att säga välkommen hem. Han kom ut i ankomsthallen sist av alla. Ett försenat flyg och väskkrångel var orsaken. Två väskor är borta nånstans så idag gick han runt i Örebro i bara flip flops i det här regnvädret.

Hursomhelst. Igår stod vi o snackade på Arlanda. Vi såg att det bara var tjugo minuter kvar till sista tåget hem till hans kära Sundsvall - då bestämde han sig för att åka med mig och Hanna hem till Örebro. Väl framme överraskade vi Henke som trodde att jag bara hämtade upp honom vid hans jobb. Han hade ringt upp mig för att prata med Eyolf på Arlanda. Vi bestämde oss snabbt för att fira Eyolfs hemkomst lite. Sagt och gjort. Det blev några öl på Liquid Bar.
Nu hänger vi bara. Det blev en bra dag igår där jag överraskade två kompisar. De blev tydligen glada. Alltid kul att göra någon glad.

Snart blir Eyolf överraskad igen. En kompis är på ingång. Nåt Eyolf inte vet om. Han ligger och bara är jetlaggad. Tror han.

Till sist:
Välkommen hem, Ey!

Kommentarer:
Postat av: ey

hehe. tack för överraskingen, kåmpis!

2009-06-05 @ 20:25:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits