Uppsala


På tågstationen möts man av denna syn - då vet man att man är i Uppsala: Folk parkerar där det passar.

Det är inte av bekvämlighetsskäl folk gör det. Det är så många cyklar att man får parkera där det passar. Slottet och domkyrkan i all ära, men bilden ovan är så Uppsala för mig.



Jag är hemma i Uppsala hos föräldrarna och jobbar härifrån men nån vila har jag inte fått, känns det som. Mejltrafik i 200 km/h igen alltså. Solen skiner ute. Jag vill chilla, som jag brukar göra härhemma. Fast jag kanske inte ska klaga - jag har ett jobb till skillnad till andra som hänger löst på sina jobb i denna finanskris. Man ska vara glad för det lilla man har. Det är jag, tro inget annat. Det är bara känslan av att jag hamnat i ett ekorrhjul som jag inte gillar.




Kommentarer:
Postat av: mallan

så sant! det första jag lade märke till när jag hälsade på staden för första gången...

en så fin stad i övrigt :)

Postat av: aaabbc

sjalv visste jag att jag var i orebro nar jag sag knut-ingo pa perrongen vid tagstationen i orebro.

2009-04-06 @ 16:50:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits