Retro.


Ett spelarkort från 197... Nej, vänta lite? Det är ju jag på bilden!

Det enda som är från 70-talet är tröjan på bilden. Jag är numera stolt ägare till en klassisk handbolltröja (dövlandslagets) från 70-talet, som råkar ha mitt nummer- elva. Köpte den för 30 spänn uppe i Piteå på Dövas Dag.
Den är därmed x antal år äldre än mig (vet inte exakt när den användes). Testade att träna med den i tisdags. Det blev varmt direkt. Jag svettades ymnigt redan på uppvärmningen! (okej, jag överdriver en aning nu)

På 70-talet sket de i att dricka vatten mellan varven. Man förstår varför de ofta gnäller över oss idag och säger:"det var hårdare och bättre förr, ni glider bara runt idag!"
Visst, visst. Idag vet vi bättre - man blir inte bättre eller tuffare av att inte dricka vatten.
Tittade på tröjan idag. Jag undrar vem/vilka som har lirat i denna tröja. Det vore kul att träffa spelaren/-arna och höra historier från hans tid. Det kanske blir ett reportage?

Den som lever får se.

Kommentarer:
Postat av: Guckan

Jävligt nice dräkt o jävligt nice pose :)



Vill äga en gammal Adils dräkt som Dace har, så underbart snyggt!

2008-09-25 @ 01:30:42
Postat av: Anonym



najs!

:)

Jag köpte från SDI 70 tals tröja-Sverige...digga den! Får visa upp den 25 okt ;)

Känns lite för hm uppseendeväckande att gå runt me den på skolan hahaha...



2008-09-25 @ 21:51:20
Postat av: Madzia



Det var jag som skrev ovanstående inlägg, vet inte varför namnet försvann :D

2008-09-25 @ 21:54:28

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits