Nostalgitripp på Google


Klicka på bilden för förstoring.

Googlade lite på "innebandy" för att få inspiration till en eventuell ny logga till SDI Innebandy. Hittade en gammal bild, bilden andas verkligen slutet av 80-, eller början av 90-talet! Jolly-klubbor och sunkiga gympakläder. Gympahallarna på den tiden var verkligen sunkiga.

Målvakten hade bara hjälm eller mask. Och målen var inte lika stora nånstans. Jag hade glömt hur jävla små klubborna var. De var också böjiga som fan. Jag är glad för att innebandyn har utvecklats sen dess. Har numera innebandyklubbor som e 100 cm långa. Vill inte få ryggskott, haha.

Jag glömmer aldrig min första innebandyklubba. En svartgul klubba av märket Jolly med neongult blad. Man gjorde många assist o mål med den på skolgården. Efter lite googlande hittade jag en ungefär likadan - en innebandynörd som fotat sin avlagda klubba. Jag tror bestämt att jag har min gula jolly någonstans i förrådet som vi kallar Vita huset hemma i Uppsala... Ja, jag får undersöka saken nästa gång jag är hemma.

Klicka på bilden för förstoring.

Kommentarer:
Postat av: Madzia

Jag var ett riktigt småglin då men minns faktiskt gympalektionerna me de neonfärgade klubborna. Svarta me neongult alt grönt blad :D



De var hemska! hehe...

Nu har ju tack&lov utvecklingen gått mkt framåt o finns många o välja på om man har turen att bo i ngn innebandystad iaf ;)

2008-10-10 @ 15:27:27

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits