Elvan mot Spanien:



Som ni ser ser det ut som följande fr v:

Zlatan (Allbäck inhoppare i 70:e minuten, el. beroende av hur matchen utvecklar sig)
Henke
Ljungberg (Källström, samma sak som Allbäck), Andersson, Svensson, Larsson
Nilsson, Hansson, Mellberg, Stoor
Isaksson

Motivering: Källström om kan spela till vänster i Lyon, varför inte också göra det i landslaget i typ 20 minuter. Det klarar Kim galant.

Men jag tror Lagerbäck kommer att överraska oss igen.
Det pratas om
Elmander till höger om mittfältet. Det har jag inte emot, men Seb Larsson känns lite naturligare på den positionen. Och det pratas om att Dorsin spelar till vänster och Nilsson te höger.

Jag skiter ärligt talat i hur det ser ut, bara Sverige gör om bedriften: 2-0, som vi vann med i EM-kvalet.



Till sist:

När ska Kim Källström sluta misshandlas i landslaget? Han riskerar att bli den nye Pär Zetterberg eller Limpar.
Det är ett enormt slöseri av en sån resurs som Kim Källström.
Vi har inga vassa vänsterfötter i startelvan idag: Edman är skadad, Kim förpassad till bänken.
Det betyder inga alternativ när vi får frisparkar på långt håll eller till höger. Där är Kims tunga vänsterfot värdefull. Vi saknar också det långa spelet som Kim kan bidra med.
Dessutom: Vem fan skjuter utifrån i landslaget?

Kommentarer:
Postat av: Ali Attar känd filmning

Jag är pi intresserad att läsa din blogg. ;) forsätter med det ;) FORZA TOMPAN!

2008-06-15 @ 20:23:18

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits