Jag bor i en fungerande biotop.

Jag cyklade hem från krogen idag, där jag hade det trevligt bland annat med Obbe. som just kommit hem från Las Vegas, där han spelade poker i WSOP (World Series of Poker).

Nåväl, till poängen med det här inlägget: Jag cyklade till stan för att möta upp Ludde på Drottningsgatan inför kvällen. Då flög säkert tusen korpar över mitt huvud..! Folk undrade vad fan det var för fråga om. Det undrade jag också.

Sen förflöt kvällen väl, utan djur i sikte. Men på hemvägen small det. Nästan iallafall:
Jag körde nästan över tre harar. De sprang åt alla håll så jag nästan körde över en av dom. Den ena sprang åt vänster och den andra åt höger och den tredje tvekade, precis som jag så den sprang mest i sicksack framför mig. Så när jag försökte väja, så var jag nära att köra över den ena efter den andra, haha.

Det slutade bra; alla kom hem helskinnade.

Det är charmen med att bo i Örebro: Man vet inte vad man möter när man cyklar hem till Rosta. Jag bor i en biotop där djur trivs. Åtminstone harar. De rostar inte sönder här i Rosta, iallafall.

Det känns bra.



Till sist:
Nu har jag växlat in mynten. Jag räknade fel - det blev 2113 kr totalt. La till en tia som jag fick idag i växel. Så jag räknade fel på 16 kronor(summan jag räknade iförrgår blev 2087, som egentligen var 2103 plus denna tia jag lade till idag). Rätt bra presterat - när man tänker på hur dålig jag är i matte. :)

Kommentarer:
Postat av: elsa

hoppas inte du rostar sönder heller :)

2008-07-17 @ 08:36:20
Postat av: tess

borde också satsa på att samla på mynt.....

2008-07-18 @ 11:13:42

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits