Cristiano Ronaldos vara eller inte vara i United...

... Det har blivit en fars i tidningarna. Pinsamt för United, men ännu mer pinsamt för C.Ronaldo själv. Han fattar inte själv hur mycket det skadar honom själv.

Min kompis Henrik har bloggat om det i sin nya blogg:
rangfeldt.blogg.se. Och nu har Svennis blandat sig i debatten och det kan ni läsa om här. Svennis har hur rätt som helst, tycker jag. Lägg av, C.Ronaldo och var glad för det United givit dig! Ibland blir jag irriterad över hur rika unga proffs tänker. Jag förstår, alla vill väl lira i Real Madrid någon gång. Men för helvete. Manchester United är en drömklubb för många pojkar också. C.Ronaldo, du kan lira vart du vill när ditt kontrakt gått ut. Eller så köper Real dig för de pengar United vill ha för dig. Så enkelt är det.

Angående de 2087 kronor jag har i växelmynt - det blir nog en klocka eller en platt skärm till min dator. Eller, något annat. Något blir det iallafall.
Kusin Charlotte, banken tar inte så mycket betalt. Jag får en slant över iallafall, hehe.
Och ja, jag ska till Gotland 9-14 aug. Vi kommer att bo i Visby. :)



Nåt helt annat - vilket korthus..!
Klicka på länken:http://www.snabbstart.com/film/a336c65fc8

Kommentarer:
Postat av: elsa

nu blev ölen i systembolaget ledsen :)

2008-07-15 @ 23:19:06
Postat av: range

Pinsamt att en tränare tillrättavisar presidenten för en stor organisation som FIFA på det här viset..



Saxat ur artikeln:



Eriksson varnar Blatter för att fotbollsvärlden kan drabbas av anarki om det ruckas på de kontraktsregler som finns.



– Det finns självfallet kontrakt, men det är inte samma sak som slaveri, säger han.



– Det är likadant inom alla yrken, du kan inte bara lämna utan att betala någon form av ersättning eller liknande. Om fotbollen verkligen vill ändra sina regler måste vi alla sätta oss ned och diskutera det. Men det kan du inte göra över en natt. Det skulle bli katastrof.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits