Vad är kärlek för dig?

Jag tror att ni är överens med mig att kärlek kan komma från allt möjligt.
En människa, ens husdjur etc.
En av de sakerna jag känner kärlek för är innebandy.


Det är en speciell känsla att ingå i ett lag och jobba tillsammans till segrar och sörja förluster. Man upplever saker tillsammans. Jag skulle inte ha träffat en del i det vanliga livet - det är ett sätt att umgås och träffa nya vänner.

Det finns människor som skakar på huvudet och säger:
- Vad är ni för dårar som springer efter en vit boll med massa hål i?!

För mig är det mer än så.
Dels handlar det om mitt välbefinnande - jag mår bra av att spela innebandy, dels är det jag redan tagit upp: Den sociala biten.
Men framförallt är det kärleken till bollen som jag gillar bäst. Att rulla boll är det bästa jag vet.
Att lira matcher är roligast. Att kämpa och försöka överlista motståndarna tillsammans, det är grymt kul. Jag är 26 år nu - jag har varit aktiv sedan 1990 (ishockey fram till 2000) - i 18 år nu. Och kärleken har inte avtagit. Tvärtom. Det är lika roligt att spela matcher idag! Den här kärleken kommer att förbli livslång - det är jag säker på.

image129



Önskar bara att det var lika enkelt när det gällde kärlek mellan två människor...



Matchen imorse? Vi förlorade med 12-6. Vi hade kontakt fram tills vi ledde med 4-3, sen rasade allt.
Jävla skit. Men vår femma gjorde ett bra jobb - vi fixade fyra mål framåt och släppte in tre mål bakåt. +1 framåt iallafall.



Vad är kärlek för Dig?
Kommentera gärna!

Kommentarer:
Postat av: malin

om det vore lika enkelt mellan två människor, jotack det vore rena drömmen.
vad är kärlek för mig? om man inte ska prata mellan två människor, då måste jag vara töntig och säga att jag mår allra bäst när det är vår/sommar/höst, behagligt varmt ute och jag springer ute i naturen. det är livskvalite på högsta nivå för mig :)

Postat av: N A K E N B L O G G E N

hehe, visst är den :D vf sover du inte 8-)

2008-01-21 @ 02:59:58
URL: http://Majdas.blogg.se
Postat av: N A K E N B L O G G E N

hehe, sounds good!
härligt att ngn uppskattar mitt konstverk! Det kommer flera, just wait and see. haha.
Natti :)

2008-01-21 @ 03:08:54
URL: http://Majdas.blogg.se
Postat av: gus

haha digga bilden på tompabompa

2008-01-21 @ 14:58:44
Postat av: elsa

kärlek? fan vilken svår fråga :) kan bara instämma i det att det kan vara knepigt ibland med kärlek emellan två personer :)

2008-01-21 @ 16:53:33
URL: http://elsapelsa.blogg.se
Postat av: piggelin

Kärlek finns i olika former, vänskap,parförhållande,djur,hobbyer..
Men vad är kärlek mellan två personer, nja,svår fråga men ...lita på varandra,tycker om varandra och har hopp om varandra? kanske?
Eller?

2008-01-22 @ 20:38:36
URL: http://dansarengirl.blogg.se
Postat av: Jaana

Hörrudu. Var bara tvungen att kommentera din kommentar om "täysijyväpiparkakut". Finska är ett fint språk och därmed basta! :P Fråga Mikko. Han vet. ;) När det gäller kärlek tänker inte jag kommentera nåt. Det är bara smärtsamt. :P

2008-01-22 @ 23:18:55
URL: http://nogg.se/missempty

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits