Nyår i matens tecken

- God fortsättning på er alla!

Jag har varit lite away från internet både över jul och nyår.
Var hemma hos föräldrarna i Uppsala i en vecka över jul (julaftonen tillbringades dock hos morbror i Västerås) och loggade faktiskt inte in på nätet hela den veckan: skönt. Internetfria vardagar borde det bli fler av iår - det är nog lite mer hälsosamt att surfa lite mindre än vad jag gör numera...

Nyårsaftonen och nyårsdagen och den 2 januari tillbringade jag med några vänner (vi var 15 st och en hund) i två stugor i Ånnaboda. Vi hade hyrt två stugor och bullat upp lite med massa öl o mat.
Maten stod jag och Johanna för: en tre rätters-middag blev det:


Förrätt (tre olika snittar):
Skagentoast, honungmelon med serranoskinka och löjromssnitt på salta kex.

Huvudrätt:
Pepparbiff med bakad potatis och Johannas goda skysås.

Efterrätt:
Vaniljglass med ljumma hallonbär och Noblessechoklad.

Till dryck blev det cider, rött vin och medtagen egen dryck.

Sent på kvällen (läs: natt - jävligt nattlig tid) stod Thomas I för grillen - Ånnacorner kallade vi stället.
Sen fick jag iklä mig i rollen som sunkig pizzabagare åt folk dagen efter - där det serverades tortillapizzor av mig: Vesuvio, Hawaii, Capricossa och El Tomato och så Ånnaboda special (med allt på). Ånnaboda special var klart populärast.


Hela helgen var lyckad. Snön kom - där hade vi tur. Vi hade ett snöbollskrig på nyårsdagen som varade ett bra tag.
Vi blev lågstadieungar på nytt när vi använde Thomas I presenning som pulka på kvällen.
som mest var vi åtta som åkte i den - samtidigt :P



Lite bilder:



Förrätten och efterrätten. Huvudrätten fotades aldrig :P Den hann bli uppäten innan, förstårni..!

14517-111
Le Chef-arna Tomas och Johanna med efterrätten.

image116
Det åts och dracks nyårsnatten lång - Här är det Ludde som håller låda.

image117
Ulf har tagit sig öl över huvudet. Rangfeldt håller med.

image115
Jag i aktion i snöbollskriget.

Ni alla som var med dessa dagar - TACK FÖR ALLT!

Kommentarer:
Postat av: elsa

ni verkar verkligen haft skoj! :)

Postat av: Kristofer

Trevliga pics! God fortsättning ska du ha med!

2008-01-06 @ 00:22:09
URL: http://www.80-talisten.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits