Svaret är... Leif "Loket" Olsson!


Visst har ni sett ansiktet förut? En rultig flintis som ägde tv-tablån på lördagskvällarna. Idag skulle det aldrig gå. Jag krängde Bingolotter åt honom på den tiden. Kan man säga. Som pojkspelare i Almtuna var det en självklar sak att göra. Att kränga bingolotter och fixa pengar till klubben.

Jag var inte ensam om det. Massor av ungar ute i idrottsföreningarna stod ute och frös utanför affärerna och skrek: "Biiiingolotter!!" (barnarbete, någon?). Sen fanns det ungar som hade anställda. Jag hade min pappa som anställd. Han krängde dom på sitt jobb och vi drog in en del. Sen va ju halva riket hemma och spelade för fullt! Jag vet inte hur många gånger vi i vår familj fått bingo och jag skrikit åt pappa eller mamma att springa och ringa! Men rätt snart upptäckte vi att det var omöjligt att komma fram. Så vi nöjde oss med den tusenlapp (eller var det en femhundring?) som man vann istället. Det är kanske bättre än 50 kilo kaffe (fast pappa kanske skulle bli salig, som den kaffevän han är). Det är ganska opraktiskt. Någon som har plats för 50 kilo kaffe i sitt skafferi? Nej, just det.

Hursomhelst:
Youtubade på Loket och hittade ett roligt klipp (obs. skrikig bakgrund. Man fattar inte att sånt var modernt för bara tio år sedan!!)
http://se.youtube.com/watch?v=O6m3KPWeAkc

Kommentarer:
Postat av: mallan

kunde inte sluta kolla att han svettades så mycket!

bingolotter, haha- blev alltid sur över att jag vann alltid bara kaffe och kaffe plus kanske kex. Mina farföräldrar mina enda kunder... :P

Postat av: Ida

Du har blivit utmanad i Shag, marry and kill-leken i min blogg ;)

2008-12-20 @ 14:40:05
URL: http://bblue.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits