Stockholmare och talrika åttor:


Idag invigs OS. Och kineserna slår givetvis på stort och firar med en invigning som tar tre timmar.
Siffran åtta är ett lyckonummer i Kina, de säger ba - det är nästan likadant som ordet för rikedom och framgång - fa. Därför sker invigningen den 8/8 2008, klockan åtta över åtta.
Ja, framgångsrikt - eller vi säger faba - för siffran åtta. Hehe.

Stockholmarna firar också, men av helt andra anledningar. Riktnumret firas. Det slås på stort. Alla vägar går till 08 liksom. I stockholmarnas värld, ja. Nollåttorna firar det genom att bland annat vattenkriga i Gamla Stan. Bliva det ett nytt blodbad på gång, månntro? Lugn, det finns ingen Gustav Trolle som står och pekar ut vilka som ska dö.



Nu är det förresten åtta år sedan jag flyttade in i min lägenhet. Och här har vi ännu fler åttor; Jag har haft den här tvåan i 8 år och 8 dagar nu - och det på dagen 080808. En imponerande mängd åttor, inte sant?
Jag tror jag ska ta och fira det.

Kommentarer:
Postat av: elsa

hihi det som imponerar är stureplan. hela jävla stureplan ska bli nattklubb och en enda stort dansgolv sturegalleriet lounge, biblioteksgatan en enda lång bar. det bör man INTE missa ;)

Postat av: range

50 000 ska få plats på en stor dansgolv runt på sture ;)

2008-08-08 @ 13:06:15
URL: http://rangfeldt.blogg.se/
Postat av: malincatrin

Allt snack om 080808 gjorde mig tokig.. Varför vet jag egentligen.. lite uttjatat?!

2008-08-28 @ 18:28:29
URL: http://malincatrin.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits