Anders eller Kim?

Anders eller Kim?
Anders eller Kim?

Det finns frågor som folk träter gärna om i evighet: Om guds vara eller icke vara och om ägget ska vara stekt på både sidor till pytt i pannan.

Det finns en fråga som nästan fått biblisk status; Anders eller Kim på mittfältet?

Det har nästan blivit komiskt och något av en dokusåpa i tidningarna inför landskamperna.

Expressen igår, skriver Mattias Luhr:
FYRA PUNKTER SOM TALAR FÖR KÄLLSTRÖM
Han är mitt i en imponerande säsong, och kommer med stort självförtroende från Lyon.
Han är målfarlig, och äger ett av världens hårdaste skott. Mycket viktigt mot ett lågt försvar.
Han är vass vid fasta situationer. Frisparkar, hörnor och Källström är även en av de möjliga straffskyttarna.
Har en bra blick och ett bra tillslag när han vänder spelet.
...OCH TVÅ PUNKTER SOM TALAR MOT KÄLLSTRÖM
Han upplevs inte alltid ta samma defensiva ansvar som Svensson.
Traditionen. Lagerbäck har alltid haft ett speciellt öga till Svensson, och efter Spanien-matchen så stärktes dennes aktier.
FYRA PUNKTER SOM TALAR FÖR SVENSSON
Han var lysande i sin senaste EM-kvalmatch mot Spanien.
Han gör alltid ett gediget och ansvarsfullt jobb i defensiven.
Hans blick för spelet kan bli viktig mot en försvarande nation som Nordirland. Svensson kan trä bollar in bakom backlinjen.
Han har bra skott, och vågar skjuta utifrån.
...OCH TVÅ PUNKTER SOM TALAR MOT SVENSSON
Han är mitt uppe i en tuff försäsong med Elfsborg, och har inte samma matcher i kroppen som Källström.
Han kan bli stressad vid högt tempo, och tappa onödiga bollar.



Det har varit så länge nu - flera år nu. Kim är 25, Svensson blir 32 i år. Jag tror och hoppas på att Kim får förtroendet på riktigt snart i landslaget. Jag gillar hans sätt att jobba på plan; det är ingen glasslirare som jag tycker Anders Svensson är. Han springer mer runt med en handväska. Kim är mer rakt på och skjuter som en häst sparkar. Inget ont om Anders, men Kims tid är här och nu.

Jag läste att Kim bänkas ikväll.
När beskedet kom lät reaktionen inte vänta på sig - Många tyckte det var fel av Lagge att ta ut Anders.
Men vem vet, han kanske vet något som vi inte vet - gräset kanske är halt... Haha.
Det av en försiktig Lagerbäck som är rädd för att förlora i Belfast. Det kan bli ett misstag. Det är bra att minimera riskerna men utan risktagande i fotboll vinner man inga matcher.

72 % av de allsvenska spelarna vill att Kim ska spela, enligt FotbollGuiden.
Lyssna på dom tycker jag - de möter glass-Anders till vardags i Allsvenskan...
En sak undrar jag: Hur länge kan man leva på en frispark mot Argentina..?

För övrigt tycker jag att det är trist att se Lagge petar Chippen också. Det blir tråkfotboll ikväll. Alexandersson i all ära, men jag vill se lite överstegsfinter ikväll.

Blir nog kul ikväll, oavsett.

Mitt tips: 2-1 och Kim gör det andra målet i andra halvlek att ha bytt en misslyckad Svensson i paus.

Kommentarer:
Postat av: Kristofer

Det som stör mig att det finns människor som tar för givet och dessutom tycker att jag ska jobba kvar i dövrörelsen livet ut. Jag vill inte ha denna förutbestämda framtid, och jag tror att det är tyvärr problemet i dagens dövrörelse. Samma personer som tar för sig och stannar kvar i 20 år. Men jag tror som du tror, dagens 70- och 80-talister är de som kommer att förändra...

Och.. ut med svensson, han imponerade inte alls mot Irland... och ska något huvud rulla, så är det Lagerbäcks!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits