Om man hade...

14517-27... En butler!
Bilden är från tv-serien Jeeves & Wooster, Stephen Fry (bakom) spelar butlern Jeeves till Hugh Laurie, som spelar hans klient. De hamnar i dråpliga situationer. Serien går inte längre i svensk TV, men det är en serie som jag rekommenderar varmt, en engelsk humorserie sitter ofta bra.

En Butler.
En sån som går runt o putsar och hjälper en i vått och torrt.
Han ska heta Jeeves och ha trenchoat och plommonstop när vi går ut.
Tweedkostym med hårt uppknuten engelsk knut. Ett klart och vänligt "Yes, Sir".
Han ordnar med de mest triviala sakerna, som dammsugning, diskning...

Men jag insåg att jag bara är min egen butler, när jag såg det Mount Everest-liknande diskberg som råkade infinna i vårt kök igår kväll.
Jag ställde mig vid diskhon och drömde mig bort - till den värld jag har en Jeeves som frågar mig om jag vill ha teet som vanligt och brödet välrostat. Och som framförallt diskar.
Svaret vet vi redan, så vi hoppar till hans svar:

- Yes, sir.

Det hade suttit bra.

Kommentarer:
Postat av: Kristofer

Bra du :D Jag ska helt klart ha en hushållerska .. eller piga om nu man vill va lite gammalmodig :D

Postat av: Hanna

ja det skulle va fan skönt med en butler.. jag skulle vilja ha en snygging med bar överkropp o slitna jeans... :D tänk trädgårdsmästare. haha.

2006-06-08 @ 00:09:42
URL: http://lillfotad.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits