Midsommar och lite VM

Midsommaren närmar sig med språng och jag har köpt lite öl och lite dansk snaps inför vistelsen på Hôtel Eyolf (* * * * *) på Alnön, nära Sundsvall.

Det blir grymt kul då jag inte träffat Krystof, en god vän som jag inte sett på typ nästan ett år och att få se hotelägarens stolthet: Hôtel Eyolf, vilket är en ära. Hotelägaren är också en god vän. Vi brukar ha dåligt inflytande på varann när det vankas fest ... När undertecknad fyllde 23 föreföll Hotellägaren en julgran - efter ett antal vändor med sin Korsenkorva. Här pratar vi personlighetsförändringar... Men det sker inte nu, det är ändå fel årstid, han påstår också att hans Korsenkorvarundor är över. Hoppas jag. Annars får han utgöra midsommarstång, i händelse... Krystof har jag föllestått med många gånger - inte minst den kvällen på strömpis i september 1998, då vi smet in som omyndiga... En oförglömlig kväll. Det blir nog en rolig kväll där på Alnö, också.

Det blir ca 20-25 döva själar som belägrar ön med all sprit och glatt humör. Jag hoppas att festen förflyter på bra och att vädret blir bra (se: inget jävla spöregn)

Det är oundvikligt att prata om årets midsommar utan att nämna VM.

Matchen igår var onödigt spännande. Återigen med kniven mot strupen klarade vi det än en gång - vi är obesegrade mot England; de har inte slagit oss sedan den 22 maj 1968 - det betyder att jag inte ens vet hur det känns att förlora mot anglosaxerna. Och det känns härligt, ska ni veta.

För att illustera hur längesedan det var; hela 38 år sedan:

Det här hände 1968 - ett turbulent år:

  • Öster IF blev svenska mästare, med Tommy Svensson i truppen
  • Studentrevolten i hela Europa
  • Sovjets invasion av Tjeckoslovakien
  • Linus på linjen började
  • Martin Luther King mördas
  • Lennart >>Nacka<< Skoglund spelar sin sista fotbollsäsong, i Kärrtorps IK.
  • Konstnären Bror Hjorth dör.

Trevlig o glad midsommar önskar jag er alla!



Till slut:
På lördag hoppas jag att Sverige slår ut Tyskland en gång för alla. Det är dags nu. Som liten grabb blev man bedrövad av att se mittfältaren Thomas Hässler kliniskt skruva in en frispark mot värdnationen Sverige. Thomas Ravelli var chanslös.

Denna gång hoppas jag att Lehmann är den som får vittja nätet ett antal gånger. Fast vi har oddsen mot oss och inte minst historien: Vi har inte slagit Tyskland i en tävlingsmatch sedan VM på hemmaplan 1958. Men att vi vinner och går vidare tror jag stenhårt på. Jawohl!

Eine bier, bitte! säger jag på midsommarafton

Kommentarer:
Postat av: Kristofer

Jag ska se till att Robert får stå midsommarstång medans vi dansar runt honom!

Postat av: Madzia

Åh...du oxå med uppe i Alnö..vad kul! Trist att jag inte kan joina med er o ha kul ;) Fast med hemtenta men ajja... VM: tufft!!! På lördag, sitta bänkad i lilla stugan i Ottsjö o hoppas tv.n sänder klart o bra matchen! =) Ha det toppen i Västernorrland o välkommen! ;)

2006-06-22 @ 17:07:57

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits