En bild från...

14517-39 En vy över staden Akureyri med bergen längre bort. Vackert!

... staden Akureyri på Island. Där jag varit på jobb i fem dagar. Det var ett trevligt land att besöka.
Dyrt dock. En vanlig pastalunch går lätt på 150-200 kronor, lammkött på 200 och uppåt.
Folk där var vänliga och trevliga.

Därmed har jag också klivit på alla nordiska länder: Norge, Finland, Island och Danmark och så mitt kära hemland Sverige. Färöarna räknar jag inte riktigt med i norden.

Om jag ska tillbaka till Island? Det skulle då vara till Reykjavik och Blåa Lagunen - som jag missade.
Men att bo på ön är uteslutet för min del. Det är för kallt på sommaren. I Sverige brukar vi klaga på att vi har för kort sommar, men nu har jag insett att vi iallafall har en sommar..!

Och om det är någon ö jag ska bo på blir valet enkelt: Gotland, där jag har mina rötter och jag är uppväxt där om somrarna. Gotland betyder mycket för mig. Dessutom är det bra mycket varmare om somrarna där än i Akureyri!

Och ett hus med halvdisigt vitt färg och med blå fönsterramar och gotländska sandstenar... Det är rätt soft. Något liknande:

14517-40


Förresten, stugan vid Mälholmen?
Jo, jag köpte inte det. Det kändes lite för osäkert och jag vill inte köpa ett hus där jag vet att det redan finns avarter i.

Det var allt för denna gång.


Kommentarer:
Postat av: elsa

samma här, skulle inte kunna tänka mig att flytta till island, men att bo där en månad eller så vore underbart - reykjavik har superdupervackra hus! :) o en till gemensamt grej: missade också blue lagoon. blä för det. kram!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits