Nu skiter jag i att...

14517-63Astronauten Christer Fuglesang.

...den första människan i rymden var en ryss.
...den första människan på månen var en amerikan.
...117 expeditioner har skjutits upp och att 84 amerikaner varit ute i rymden.
...hunden Lajka varit före.

Svensken Christer Fuglesang har gjort det. Nu är han därute.
I viktlöst tillstånd på rymdskeppet Discovery ler han för sig själv.
Den långa och mödosamma väg han gått har han gått. Den har långtifrån varit problemfri. Nu är han vid målet. Det måste kännas skönt för honom. Kanske mer för oss än honom,
för han ser det som vilket jobb som helst. Jag märkte det när jag såg på Vetenskapsmagasinet vilket proffs han är ut i fingerspetsarna. Det är inte konstigt att det är hemskt svårt att komma in på astronaututbildningen, man måste ha fysiken, hjärnan, karaktären med sig.
Fast jag tror han är väldigt medveten om att göra rymdpromenader är inget som man gör till vardags i sitt jobb...

Jag hoppas att allt går väl och att han kommer hem helskinnad och expeditionen gått bra.
Jag kommer att följa expeditionen. Det är bättre än alla andra dokusåpor!

Jan Zeke: "De på ISS är tre stycken, varav en är kvinna och de stannar kvar i ett halvår; tror du de har sex då?"
Hehe.
Sen följde en diskussion om hur det skulle vara eftersom det är tillräckligt svårt att käka och göra sina behov där... de kissar i trattar. De måste binda sig när de sitter och skiter.
En fjärt kan skicka upp dig i taket. Jo, det är sant!

Tillbaka till sexet: Att man är avhållsam uppe i rymden tror jag inte på. Jag tror de har gjort det däruppe.
I forskande syfte...

;)

    Nåväl, nu går jag och lägger mig. Idag har jag gjort något;
    Bevittnat ett stycke svensk historia.
    Det är inte var dag det händer...
    Godnatt!

Kommentarer:
Postat av: brownrock

haha i forskande syfte... visst! :D tippar annars på att de har gjort däruppe. 117 expedtioner sa du - något av dem självklart! ;)

Postat av: Askungen

Fett...

2006-12-22 @ 07:14:18
URL: http://askungengwall.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits