Min film The Freezing Out fick ett pris under helgen!

Jag o Julia
Min älskade Julia och jag på röda mattan.


Jag är nöjd med filmhelgen, trots de tekniska fadäserna och den trånga krogen Bar.On, beläget mitt i ett industriområde. Det var också roligt att se filmerna. Det lite nervöst att se min film på duken.

Min film har inte en rakt genom vattentät historia, av olika anledningar. Vissa scener skulle ha kompletterats (vi tog bort några). Men det är en hårfin gräns mellan att filmen bara ses som seg och bra. Men jag tycker ändå att vi lyckades bra utifrån de förutsättningar som rådde då. Ett par situationer uppstod och vi kunde inte alltid följa manus. Men:
   
    Jag är stolt över Christopher Häggström som spelade huvudrollen. Också över Joel Kankkonen som
    gjorde ett bra jobb med kamera o var outstanding. Tack också till Jacob Jakobsson som har
    hjälpt till mycket under inspelningen.



Till er som undrar; vad jag tycker om att filmen bara fick ett pris (bästa kamera) av fyra chanser går det inte att sticka under stol med att jag är såklart besviken. Hellre ett pris än inget alls, visst.
Men man är aldrig nöjd.
De andra som vann, de vann rättvist, ingen tvekan om det.
Jag gjorde filmen för att jag ville få fram ett budskap. Och att göra film är kul. Och jag hade kul igår och gratulerade vinnarna utan ett enda horn i pannan.
Men jag är en tävlingsmänniska innerst inne, helt enkelt.

Vill tacka de som gjorde helgen trevligare:
  • Tack till Kristofer, Niclas och Maria som sov över för en rolig helg. Ni är välkomna åter, säger både jag och Julia!
  • Tack till alla snälla människor som gått fram och berömt min film.
  • Tack till alla som snackat skit om min film.
  • Tack alla arrangörer trots allt.
  • Tack Niklas för att du valde den svarta slipsen genom att resolut gå och köpa den :)

Avslutar med en cliffhanger:
                    Fråga: - Ska du göra en film igen?
                  Svaret (något kryptiskt): - Både ja och nej.



Fotnot:
Idag skulle jag dricka glögg, men var för seg efter de två hårda nätterna.
Jobbade nämligen under dagen på lördagen. Sov bara en handfull timmar. Puh.
Nu ska jag gå och sova och vila min lever. Den kan behöva lite skönhetssömn.

För er som vill se vimmelbilderna finns de på
www.vfilm.se. Där finns även juryns motivering.

Godnatt!








Jag kan däremot avslöja att jag har en novell liggande och drömmer om en filmatisering av den. Dock kanske gör jag inget själv, utan helt sonika ger den till nån och ser om han/hon vill göra manus och film av den. För visst är det coolt att filmen börjar såhär: "Based of a novel..."

Kommentarer:
Postat av: elsapelsa

wow ärligt :P jo du - baserad på en novell låter coolare än based by a novel ;) smaken e som baken.

Postat av: Askungen

:) :)

2006-12-22 @ 07:15:26
URL: http://askungengwall.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits