I söndags var jag rolig.

I lördags tittade jag, Julia och Sara på en film (se tidigare inlägg).
Sen diskuterade vi lite om snön, om den kommer lagom till jul eller inte...
Det är nog hela rikets hetaste diskussionsämne just nu.


Vi pratade om vi upplevt någon grön jul så sa Sara att hon firat jul i Thailand och Florida, så hon har upplevt gröna jular.
Jag sa:
        - Jag minns inte... Nej, jag minns inte om jag har upplevt någon grön jul - så VITT jag vet...

Det tog inte många tusendelar innan nervbanorna inne i hjärnan ryckte till och tyckte att det var roligt sagt :) Men just då var det inte alls meningen att vara rolig.

Såna situationer är härliga. Tror på allvar de förlänger våra liv på många sätt.
Jag har märkt att jag hamnar i sådana situationer ganska ofta. Situationskomik är oundviklig och det är den roligaste formen av humor. Det kommer blixtsnabbt och kan ofta inte upprepas. Det går inte att framkalla sån humor.
Jag har ibland funderat på varför det är så. Det är väl stundens ingivelse som tillåter saker vara roliga bara just då. Det går inte att upprepas.
Kanske kan det vara roligt när man återberättar händelsen, men det blir aldrig roligare än just då - i den sekund som komiken  uppstår i situationen.





Den gången när jag sa "Dagens svin - morgondagens bacon" när jag pratade med Mallie i textis för typ åtta-tio år sedan(?) det var kanske inte roligt sagt, för er som inte fattar, men det var också en av stundens ingivelse, ett resultat av en miljondels sekunds resultat av tankearbete men som bestått i ett citat som är mycket väl sant och roligt. Vad det betyder, får ni själva lista ut ;).
Den kvällen - kanske ska säga natten, kanske är mer passande, eller hur Mallie ;) var speciell.

>>- Tål du inte skämt!? sa kärringen och högg av huvet på hönsen.<<
Det brukar min kära mormor säga ibland. Hon är enormt rolig.



Förresten så har jag uppfunnit en ny pastarätt som jag komponerat ihop.
En av ingredienserna i maträtten?
Bacon...

:)

Kommentarer:
Postat av: Tompabompa

Får bara hålla med dig, just den kategorin humor är rätt oslagbar. Man lär sig faktiskt av det och upptäcker lättare fler liknande situationer framöver.

Vad gäller en grön jul, så har jag också upplevt det, på andra sidan jordklotet: Nya Zeeland.
En overklig känsla kan jag säga! Det var grönt, det fanns palmer i trädgården hos en familj där vi firade julafton och dessutom en pool fylld med klorerad vatten. Just då kändes det inte en enda dugg jul. Men detta ändrades drastiskt när min familj bjöd nya zeeländarna på medhavd svensk glögg! ska banne mig publicera en bild i min blogg där jag och brorsan skålar glögg med poolen och den gröna trädgården bakom oss. =)

Postat av: mallie

absolut, minns den kvällen/natten som igår även om de va för hundra år sen... typ ;) haha fan vad man garvade igår... tack, det behövdes ;)

2006-12-19 @ 14:19:13
URL: http://mallie.blogg.se
Postat av: elsa

gökboet - förbannad över slutet.
transpottning - blev för många T:s så.. ;p

kram

2006-12-20 @ 02:43:15
URL: http://elsapelsa.blogg.se
Postat av: Askungen

Tassar in...

2006-12-22 @ 07:13:38
URL: http://askungengwall.blogg.se
Postat av: mallie

;) lite för krångligt o skriva de i kommentaren...
men det visar nog sig hur jag vill med allt... se utbildning osv :P såna "vuxengrejer" hahah. allt bra? kraam!

2007-01-11 @ 21:55:14
URL: http://mallie.blogg.se
Postat av: mallie

joodå, det fungerar bra... även om privatlivet är lika med noll, du förstår... de ser ju var jag e hela tiden, eller vill veta var jag e så att de inte ska undra. :P men annars så... men självklart är det inte så att man får mat serverat varje dag, familjen är ett team, som mamma brukar säga... ;)

om jag fick välja - skulle jag ha en tryggare anställningsform än vad jag har nu och bo eget... men man kan inte få allt på en gång - makeovern av mitt rum gör iaf det hela lite bättre *blink*

hoppas allt är väl! kram

2007-01-15 @ 10:28:30
URL: http://mallie.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits