À la folie... pas du tout - en film jag rekommenderar varmt!

Jag och Julia såg en fransk film ikväll.
Den var så bra att jag ville skriva lite om filmen.
Filmen heter
À la folie... pas du tout på franska, den svenska titeln är Vansinnigt förälskad.

I filmen spelar den bildsköna och skickliga Audrey Tautou (känd från bl a Amelie från Montmartre, Da Vinci-koden) Angelique, som är en
erotoman. Filmen börjar med henne, där hon förälskar sig i kardiologen Loïc, spelad av Samuel Le Bihan.
Det börjar med rosor och allt verkar också gå som en dans på rosor för Angelique.
Men filmen ändrar karaktär ordentligt under filmen, när filmen börjar berätta från Loïcs ögon.
Nej, ska inte berätta för mycket, men: Vill du se en film som gör en kullerbytta, se den!

Vad jag gillade hos filmen var att Audrey verkade så oskyldig hela tiden och det var det som är poängen : man ser inte det till en början. Det var bra att man gjorde en film om det - det belyste hur vi människor kan bli, vår hjärna kan spela oss ett spratt och då har vi ingen kontroll över oss själva.
Otäckt.




Audrey Tautou.
Audrey Tautou.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits