Blommigt värre.

14517-41

Se, det blommar..!
Det är den första rosenskära jag har planterat ute på balkongen. Första gången jag har lite grönt där på balkongen också faktiskt (och jag har bott i lägenheten sedan augusti 2000...)
Det är rätt kul att se resultatet av något man gjort själv.
Eh, eller med mycket hjälp av solen då...

Det finns en solros, några physalis, omogna smultron, blåklint som lider av anorexia, tomater och lite dill som gulnat och en halvdöd luktärt(om det nu är luktärt, det som växer i krukan) på balkongen.
Dessutom finns basilika som trivs som fisken i vattnet och persilja (innan det dog).

Det är en kul grej som jag och Julia gör, vi testar lite grejer. Solrosen verkar inte bli fem meter i sommar pga att den står i kruka :( Hade varit coolt med en femmeters på balkongen... Solrosen e den jag bryr mig om mest - kanske bara för att den ska bli så lång som möjligt.

Hemma hos päronen i Uppsala är det en vanlig ros som växt om(!) solrosen bredvid!
Och den är lätt över två meter nu och har inte blommat än, det såg för jävligt ut. Solrosen måste ha prestationsångest nu... Den är knappt 1,2 m.

De har rosor på trädgården som brukar bli 1,3-1,4 m långa. Och en klätterros vid väggen men den ligger i lä med den ros som växt som fan. Men den kommer...

Det ska dock bli skönt att hösten ska komma på det sättet, att man slipper vattna, är lite trött på det faktiskt. Men det glömmer man när det blommar, vilket det gör det på min balkong!



Sedan tidigare har jag en min kaktus som följt mig hela örebrotiden, sedan 1998, och är faktiskt 8 år nu.

Jag har faktiskt haft två bonsaiträd tidigare - en dog pga exet skötte inte den när jag var borta i tre veckor (det tog slut senare också, kanske lika bra förresten), den andra var åt helvete misskött redan när jag köpte den. Helt fel jord och jag märkte det lite för sent och den dog i barnsäng. Amen.

Nu dröjer det ett bra tag tills jag gör ett nytt försök med bonsaiträd

Kommentarer:
Postat av: den värsta exet

måste tyvärr kommentera lite ;).. Jag skötte om den, men inte så bra! det lät ju som om jag inte ens skötte om den utan sket i bonsain i tre veckor :D

2006-08-07 @ 23:48:23
Postat av: brownrock

amen.

Postat av: brownrock

haha ja snurr i fabriken blev det verkligen! :) jepp, snart kan vi ses! :) kram

2006-08-09 @ 13:19:54
URL: http://elsapelsa.blogg.se
Postat av: Camilla

må trädet vila i frid, amen!

2006-08-09 @ 21:12:04
URL: http://rainred.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits