Höstens pärlor

Nu börjas det.

Hösten, med sina sprakande färger i träden och i människornas ansikten. Röd näsa, röda kinder, rinnande snuva och vinterkräksjuka som ger en sprakande explosion av färger i kallingarna. Färgen där är högst indviduell.

Nej, skämt åsido. Det är snart det börjar.

NHL, Elitserien, innebandyelitserien och så vår lilla seriestart.
Division 4 Herr i Örebro län.

Dock så vill jag berätta om vad jag tror om vårt lag denna säsongen.
Det har varit si och så med närvaron på träningen och vi har tappat spelare som varit topp tre i poängligan
förra säsongen. Sen så är backsidan kraftigt försvagad.
Men som sagt, jag är ändå sugen. Jag tror på en bra och rolig säsong iallafall.
Men går vi ned i femman så vill jag inte längre spela för kobrorna.
Jag kommer inte att kunna palla att spela mot korplagen där.

Vilka jag tror vinner serien?
Det gör Lillån IBK.
De slog oss med 9-3 i cupen i Mellringe. De är unga, pigga och hungriga.( J18-lag)
Det är vi inte. Inte lika hungriga eller unga, för den delen...

Division 4 Örebro län ser ut såhär säsongen 05/06:
Ekeby IF
Ekängen IBK
IFK Kumlas IBK
Lillån IBK
Mariebergs IK
Nora IBK
Varberga IBK
Wedewåg SK
Åsbro GOIF
Örebro Dövas IBF

Se där - det är därför jag är så sugen. Vi börjar borta mot Varberga IBK den 7 okt.
Dem har vi inte förlorat mot på två säsonger.
Så vill jag att det ska fortsätta.

Dagens tanke:
i december blir jag 24 år. James Dean blev bara 24 år.
Jag hoppas verkligen att jag överlever den milstolpen:
- Jo, det gör jag nog - jag har ju inget körkort! :)


Kommentarer:
Postat av: Erik

Haha! Dagens tanke var klockren! ;)

Postat av: snorungen

skriiiiiiiv mer på din blogg!!

2005-09-28 @ 18:27:54
URL: http://mippy.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits